افزایش تعداد کارشناسان ایرانی در دبیرخانه اوپک

افزایش تعداد کارشناسان ایرانی در دبیرخانه اوپک
تعداد کارکنان و کارشناسان ایرانی حاضر در دبیرخانه اوپک به هفت نفر رسید تا جمهوری اسلامی ایران هم اکنون بیشترین کارشناس را در دبیرخانه اوپک داشته باشد.

به گزارش خبرنگارشانا، با افزایش کارکنان و کارشناسان ایرانی حاضر در دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، ایران هم اکنون بیشترین تعداد کارشناس را در دبیرخانه اوپک به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، مطالعه و تحقیق درباره بازارهای جهانی نفت خام، تنظیم و سازماندهی نشستهای اوپک و تعیین سیاستهای تولید اعضا از وظایف این نهاد بین المللی به شمار می روند.

دبیرخانه اوپک طبق اساسنامه و زیر نظر هیئت عامل، مسئول امور اجرایی اوپک است. در رأس دبیرخانه دبیرکل قرار دارد که به عنوان نماینده مجاز قانونی و رئیس اجرایی دبیرخانه طبق دستورالعملهای هیئت عامل، امور سازمان را اداره می کند.

اوپک همچنین یک بخش تحقیقاتی دارد که زیر نظر دبیرخانه، تحقیقات لازم برای این سازمان را انجام می دهد و دارای سه بخش مطالعات انرژی، تحلیل بازار نفت و خدمات اطلاعاتی است. کمیسیون اقتصادی اوپک نیز رکن دیگر این سازمان است که به صورت یک بخش تخصصی در چارچوب دبیرخانه عمل می‌کند و هدف آن کمک به سازمان در تقویت ثبات بازار جهانی نفت است.

مقر دبیرخانه اوپک تا سال ۱۹۶۵ در شهر ژنو سوئیس بود و در این سال با تصویب کنفرانس وزیران به وین اتریش منتقل شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۵:۳۲
تعداد بازدید : ۵۴۴