اخذ افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین از مردم منتفی شد

اخذ افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین از مردم منتفی شد
یک مقام مسئول نفتی با بیان اینکه تاکنون مصوبه افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: به نظر می رسد حتی در صورت ابلاغ، این افزایش از مردم اخذ نمی‌شود و از سهم دولت کسر خواهد شد.

ناصر سجادی  درباره جزئیات افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین مطابق با مصوبه مجلس از ابتدای فروردین ماه سال آینده گفت: دولت تاکنون هیچ‌گونه مصوبه ای برای افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ابلاغ نکرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه اگر این افزایش ۵ درصدی قیمت هم ابلاغ شود، قرار است این افزایش قیمت به جای مردم از سهم دولت کسر شود، تصریح کرد: به عبارت دیگر، به‌جای آنکه مردم هزینه ۵ درصد افزایش قیمت بنزین را بپردازند، قرار است این منابع مالی از سهم فروش بنزین کسر شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر مصوبه افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین توسط دولت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ابلاغ شود، می‌توان درباره ساز و کار نهایی اجرای آن بحث کرد، اظهار کرد: از این رو، استنباط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آن است که با این مصوبه، افزایش ۵ درصدی از محل فروش کل بنزین کشور کسر و به منظور توسعه زیرساخت های تولید و انتقال فرآورده های نفتی در اختیار پالایشگاه ها قرار می گیرد.

سجادی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه مصوبه ای به منظور تغییر قیمت بنزین و یا تغییر در سهمیه های خودروهای شخصی و عمومی برای اجرا از اول فروردین ماه توسط دولت ابلاغ نشده است، خاطر نشان کرد: در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، جایگاه‌های سوخت کل کشور برای ارائه خدمات به مردم در آمادگی کامل به سر می‌برند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۲۰:۴۷
مهر |
تعداد بازدید : ۵۵۰