کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا

کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا
بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا در هفته گذشته شدیدا کاهش یافته و این کاهش تقریبا دو برابر کاهش تعداد این سکوها در دو هفته گذشته است و به پایین‌ترین سطح از آوریل 2011 رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز درگزارش هفتگی خود اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا با 64 مورد کاهش به 922 سکو رسیده است.

جیمز وست تحلیلگر موسسه اورکور آی اس آی گفت: کاهش شمارش سکوهای نفتی کمی بیشتر از انتظارات است اگرچه ما گمان می‌کردیم شدت این کاهش کند شده است.

با این روند در هفته گذشته کاهش سکوهای حفاری آمریکا که در دو هفته قبل‌تر 33 و 37 مورد بود تقریبا دو برابر شده است. اما این کاهش‌ها کمی کمتر از کاهش سه هفته قبل است که بیش از 80 مورد بود.

تعداد سکوهای حفاری در آمریکا برای سیزدهمین هفته متوالی کاهش یافت، زیرا تولیدکنندگان فعالیت خود را در پی کاهش قیمت نفت کم کرده‌اند. به گفته بیکرهیوز، تعداد سکوهای حفاری فعال در آمریکا طی 21 هفته گذشته در 18 هفته کاهش یافته است.

تعداد سکوها طی چهار ماه گذشته با شدیدترین سرعت کاهش یافته و نسبت به رقم بی سابقه 1609 سکو در ماه اکتبر بیش از 40 درصد کاهش داشته است.

موسسه بیکرهیوز اعلام کرد:‌ ایالت تگزاس که بیشترین تعداد سکوهای حفاری در آن قرار دارد مجددا در هفته گذشته بیشترین کاهش را تجربه کرد و تعداد سکوها در این ایالت با 32 مورد کاهش به 537 مورد رسید که کمترین تعداد از سال 2010 تاکنون است.

میدان نفتی پرمین در غرب تگزاس و نیومکزیکو بیشترین کاهش را در تعداد سکوهای حفاری تجربه کرده است. این میدان بزرگترین و روبه رشدترین میدان نفت شیل در آمریکا محسوب می شود.

تعداد سکوهایش میدان پرمین با 24 مورد کاهش به 328 سکو رسید که کمترین میزان از سال 2011 تاکنون است.

حفاری افقی که کارآمدترین نوع حفاری برای استخراج نفت و گاز از میادین شیل است با 51 مورد کاهش به 895 سکو رسیده که کمترین سطح از سال 2010 تاکنون محسوب می‌شود.

همچنین سکوهای حفاری عمودی و هدایت شده که کارآیی کمتری دارند نیز به ترتیب به کمترین سطح از سال 1991 و 1993 رسیده‌اند.

۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : ۵۵۸