تقویت زیرساخت های پتروشیمی اقتصاد کشور را متحول می کند

تقویت زیرساخت های پتروشیمی اقتصاد کشور را متحول می کند
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت زیرساخت های صنعت پتروشیمی را تقویت و از بخش خصوصی به نحوی حمایت کند که سرمایه های لازم در این صنعت جذب شود.
قاسم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه برای توسعه واحدهای پتروشیمی ثبات رویه در قوانین اقتصادی تاثیرگذار است، گفت: ثبات در قوانین اقتصادی می تواند به مدیران صنعتی کمک کند برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تعیین قطعی قیمت خورا ک پتروشیمی ها می توان امیدوار به افزایش بهره وری در صنعت پتروشیمی کشور شد.

عزیزی تصریح کرد: باید پذیرفت صنعت پتروشیمی نقش مهم در ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی دارد که انجام این مهم می تواند ارزآوری و اشتغال زایی در پی داشته باشد.

وی افزود: باید به صنایع پایین دستی در پتروشیمی بیشتر توجه شود تا ارزش افزوده مطلوب تری کسب کرد.

عزیزی ادامه داد: دولت باید با حمایت از صنعت پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری و در این زمینه تلاش کند که مقررات بلندمدت تدوین شود تا زمینه برنامه ریزی موثر و کارشناسی فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در حال حاضر باید دولت زیرساخت های صنعت پتروشیمی را تقویت و از بخش خصوصی به نحوی حمایت کند که سرمایه های لازم در این صنعت جذب شود و همچینین شرایط عادلانه نیز برای رقابت در صنعت پتروشیمی فراهم شود.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۲۰:۳۲
خانه ملت |
تعداد بازدید : ۶۳۸