قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۳۲ سنت کاهش یافت و به ۵۹ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش اوپکس به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا موجب افزایش ارزش دلار شده و بر تاثیرات ناشی از تنش های ژئوپلتیک و خطر توقف تولید نفت در لیبی و عراق سایه افکنده است، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به 59 دلار نزدیک شد.
این در حالی است که موسسه گلدمن ساکس روز یکشنبه پیش بینی کرد که به دلیل افزایش حجم ذخایر نفت در آمریکا، قیمت نفت افزایش های اخیر خود را خنثی خواهد کرد و قیمت نفت برنت به حدود 40 دلار خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 75 سنتی در جلسه قبل، امروز با 32 سنت کاهش به 59 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت برنت در هفته گذشته 4 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از هفته منتهی به 9 ژانویه تاکنون بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 16 سنت کاهش به 49 دلار و 45 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در جلسه گذشته یک دلار و 15 سنت کاهش یافت تا قیمت این شاخص نفتی برای سومین هفته متوالی کاهش یابد.
گلدمن ساکس در یادداشت خود آورده است: «در نتیجه و در غیاب اختلالات غیرمنتظره بیشتر در عرضه نفت اوپک، ما پیش بینی می کنیم که قیمت نفت برنت افزایش های اخیر خود را خنثی خواهد کرد.»
ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی، روز جمعه پس از انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا به بالاترین رقم در 11 سال و نیم گذشته رسید.
بن له بران، تحلیلگر بازار نفت گفت، آمارهای اقتصادی امریکا که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، احتمالا منجر به تقویت بیشتر دلار آمریکا خواهد شد و این یک خبر بد برای کالاهایی نظیر نفت است.
وی افزود، تنش های ژئوپلتیک در شمال آفریقا و خاورمیانه «همگی در مقایسه با دلار از درجه دوم اهمیت برخوردارند.»
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ۲۱:۲۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۰۳