قیمت نفت آمریکا بالا رفت، قیمت نفت برنت پایین آمد

قیمت نفت آمریکا بالا رفت، قیمت نفت برنت پایین آمد
اقدامهای اقتصادی در اروپا موجب کاهش قیمت نفت برنت شد اما افزایش ناچیز ذخیره سازی نفت در آمریکا قیمت نفت این کشور را بالا برد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز دوشنبه (١٨ اسفندماه) به دنبال اقدام بانک مرکزی اروپا (ای سی بی) به خرید اوراق قرضه دو درصد کاهش یافت، در حالی که افزایش کمتر از حد انتظار سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا، قیمت نفت دبلیو تی آی را یک درصد بالا برد.

اختلاف قیمت شاخص نفت برنت دریای شمال و دبلیو تی آی آمریکا، یکی از مهمترین شاخصهای بازار نفت، دیروز به کمتر از ٩ دلار رسید. پیش از این بازرگانان نفتی پیش بینی کرده بودند این اختلاف افزایش یابد.

قیمت نفت برنت به این دلیل افت کرد که ای سی بی تحت برنامه سهولت اقتصادی، آغاز به خرید اوراق قرضه کرد. باب یاوگر، از موسسه میزوهو سکیوریتیز، معتقد است که این اقدام موجب کاهش تورم می شود.

از سوی دیگر قیمت نفت آمریکا در حالی بالا رفت که موسسه جن اسکیپ در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد سطح ذخیره سازی نفت در پایانه کوشینگ آمریکا طی هفته گذشته کمتر از آنچه انتظار می رفت افزایش یافته است.

این موسسه، سطح افزایش ذخیره سازی نفت را در پایانه کوشینگ طی هفته گذشته ١٥٧ هزار بشکه ارزیابی کرده است. هفته پیش از آن، این پایانه ٥٣٦ هزار بشکه نفت بیشتر ذخیره کرده بود.

قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز دوشنبه (١٨ اسفندماه) یک دلار و ٢٠ سنت یا دو درصد کاهش یافت و در نهایت در سطح ٥٨ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه تثبیت شد.

قیمت نفت دبلیو تی آی آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز (دوشنبه، ١٨ اسفندماه) ٣٩ سنت یا ٠,٨ درصد بالاتر رفت و به ٥٠ دلار برای هر بشکه رسید.

۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۵۵۷