افزایش صادرات نفت عربستان در دوران کاهش قیمت

افزایش صادرات نفت عربستان در دوران کاهش قیمت
صادرات نفت عربستان با وجود کاهش قیمت نفت خام، تنزل نیافته بلکه این کشور بر سیاست خود در حمایت از کاهش قیمت ها پافشاری می کند و میزان صادرات خود را افزایش داده است.
گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز حاکی است ، تازه ترین گزارش تیم تحقیق و پیش بینی نفت رویترز نشان می دهد که میانگین صادرات نفت عربستان در ماه فوریه ٢٠١٥ میلادی به روزانه هفت میلیون بشکه رسیده که نزدیک به ٦٦ هزار بشکه از صادرات ماه پیش آن بیشتر است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت عربستان از طریق دریا در ماه فوریه به طور میانگین به ٦ میلیون و ٧٦٠ هزار بشکه در روز رسید. پیش از این ارزیابی ها حاکی از آن بود که صادرات نفت عربستان از دریا به ٦ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه برسد.

اطلاعات هفتگی ردیابی نفتکش ها نشان می دهد ، بیشترین سطح صادرات نفت عربستان طی ماه فوریه امسال به روزانه هشت میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه رسیده که نشانه بارگیری ٤٤ نفتکش در یک روز است.

براساس تحلیل ها، صادرات نفت عربستان پس از تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه نوامبر ٢٠١٤ به حفظ تولید نفت، همواره افزایش یافته است. 

عربستان در ماه فوریه در مجموع کمی بیش از ١٩٥ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت به مقاصد مختلف صادر کرد که بازار آسیا با ٥٨ درصد خرید نفت این کشور، بزرگترین بازار سعودی ها بود.

یک تحلیلگر نفتی در این خبرگزاری اظهار داشت: تولید نفت عربستان با وجود کاهش قیمتها تا کنون در سال جاری میلادی افزایش یافته و ارزیابی ها نشان می دهد که تولید نفت این کشور کم نخواهد شد و صادراتش نیز افزایش خواهد داشت.
۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۸
تعداد بازدید : ۵۷۹