تقویت زیرساخت های پتروشیمی اقتصاد کشور را متحول می کند

تقویت زیرساخت های پتروشیمی اقتصاد کشور را متحول می کند
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید دولت زیرساخت های صنعت پتروشیمی را تقویت و از بخش خصوصی به نحوی حمایت کند که سرمایه های لازم در این صنعت جذب شود.
عزیزی با بیان اینکه برای توسعه واحدهای پتروشیمی ثبات رویه در قوانین اقتصادی تاثیرگذار است، گفت: ثبات در قوانین اقتصادی می تواند به مدیران صنعتی کمک کند برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تعیین قطعی قیمت خورا ک پتروشیمی ها می توان امیدوار به افزایش بهره وری در صنعت پتروشیمی کشور شد.

عزیزی تصریح کرد: باید پذیرفت صنعت پتروشیمی نقش مهم در ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی دارد که انجام این مهم می تواند ارزآوری و اشتغال زایی در پی داشته باشد.

وی افزود: باید به صنایع پایین دستی در پتروشیمی بیشتر توجه شود تا ارزش افزوده مطلوب تری کسب کرد.

عزیزی ادامه داد: دولت باید با حمایت از صنعت پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری و در این زمینه تلاش کند که مقررات بلندمدت تدوین شود تا زمینه برنامه ریزی موثر و کارشناسی فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در حال حاضر باید دولت زیرساخت های صنعت پتروشیمی را تقویت و از بخش خصوصی به نحوی حمایت کند که سرمایه های لازم در این صنعت جذب شود و همچینین شرایط عادلانه نیز برای رقابت در صنعت پتروشیمی فراهم شود./

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۳۰
خبرگزاری خانه ملت |
تعداد بازدید : ۵۵۷