لیبی این هفته 2 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند

انتظار می‌رود لیبی این هفته از دو بندر در شرق این کشور که تولید نفت آن به روزانه 245 هزار بشکه در روز رسیده است بیش از دو میلیون بشکه نفت صادر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از رویترز، افزایش صادرات از بنادر حریقه و زویتینه در لیبی امیدهایی را برای بخش نفت این کشور که هدف حملات شبه نظامیان و درگیری دو دولت رقیب در این کشور قرار گرفته، ایجاد کرده است.

عمران الزوی سخنگوی شرکت نفت آگاکو لیبی که تولید نفت در شرق این کشور را اداره می‌کند گفت: تولید چهار میدان نفتی در لیبی از جمله السریر(بزرگترین میدان نفتی لیبی) به 245 هزار بشکه در روز رسیده است.

آگاکو تولید در میادین السریر و مصله را پس از توقف انتقال نفت به بندر حریقه به دلیل انفجار یک خط لوله نفت در ماه گذشته از سر گرفت.

این دو میدان در مجموع روزانه حدود 180 هزار بشکه نفت تولید می‌کند در حالی که آگاکو همچنین میادین حمده و نفوره را اداره می کند. پنجمین میدان نفتی تحت اداره این شرکت به دلیل توقف تولید تعطیل بوده است.

الزوی گفت: یک نفتکش 600 هزار بشکه نفت را در میدان حریقه بارگیری کرده و نفتکش دوم این هفته یک میلیون بشکه نفت بارگیری خواهد کرد.

میدان نفتی کوچک‌تر زویتینه در انتظار یک نفتکش با ظرفیت 630 هزار بشکه نفت است.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۵۷۳