تولید نفت آمریکا سال آینده کاهش می‌یابد

تولید نفت آمریکا سال آینده کاهش می‌یابد
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود را درباره تولید نفت این کشور در سال 2015 افزایش و برای سال 2016 تنزل داد؛ زیرا انتظار دارد کاهش قیمت جهانی نفت روی توسعه نفت شیل در سال آینده تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش ماهانه خود درباره چشم انداز انرژی جهان اعلام کرد: مجموع تولید نفت آمریکا در سال 2015 میلادی به 9 میلیون و 350 هزار بشکه در روز خواهد رسید که کمی بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته مبنی بر تولید روزانه 9 میلیون و 300 هزار بشکه است.

این افزایش پیش‌بینی در شرایطی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز گذشته آماری را منتشر کرد که نشان می‌دهد تولید نفت میادین شیل آمریکا به دلیل کاهش قیمت نفت و کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی در چهار سال آینده با کمترین سرعت رشد خواهد کرد.

سخنگوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت: این تنزل پیش‌بینی به دلیل افزایش در انتظارات پایه‌ برای سه ماهه چهارم و تولید نفت در خلیج مکزیک است. تولید نفت فراساحلی درخلیج مکزیک برابر نوسانات قیمت نفت مقاومت بیشتری نسبت به تولید ساحلی دارد زیرا نیازمند سرمایه‌گذاری بلندمدت‌تر است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود: در همین حال انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در سال 2016 میلادی از روزانه 9 میلیون و 520 هزار بشکه در گزارش ماه قبل به 9 میلیون و 490 هزار بشکه در روز تنزل کند.

این نهاد افزود: کاهش تولید در دو میدان نفتی بزرگ باکن در داکوتای شمالی و ایگل فورد در جنوب تگزاس باعث فشار روی تولید خواهد شد.

از ماه ژوئن تاکنون قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از 50 درصد به دلیل اشباع عرضه و نبود تقاضا کاهش یافته است.

این در حالی است که آدام زیمینسکی مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه ای افزود این نهاد ‌انتظار دارد که ذخایر نفت خام که در حال حاضر 62 درصد ظرفیت است و به بالاترین سطح از سال 1930 رسیده در دو ماه آینده به افزایش ادامه دهد.

۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۵۲۸