آمادگی برای صادرات روزانه ٥٦ میلیون لیتر گازوییل و نفت کوره در سال آینده

آمادگی برای صادرات روزانه ٥٦ میلیون لیتر گازوییل و نفت کوره در سال آینده
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سال آینده آمادگی صادرات روزانه ٤١ میلیون لیتر نفت کوره و ١٥ میلیون لیتر گازوییل مازاد بر نیاز کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور روز پنج شنبه (٢١ اسفندماه) در همایش سراسری مدیران و ذینفعان عرصه سوخترسانی جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع در نیروگاهها و صنایع، انتقال فراورده مازاد به مبادی جنوبی کشور برای صادرات روزانه ٤١ میلیون لیتر نفت کوره و ١٥ میلیون لیتر نفت گاز، صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، کاهش آلودگی محیط زیست، ضرورت تخلیه هرچه سریعتر نفت کوره ارسالی به مقاصد ماهشهر و بندرعباس و ... را ملاحظات این شرکت در برنامه های سوخترسانی سال آینده دانست.

حسین آقایان  همچنین درباره مصرف کنندگان عمده سوخت گفت: تهیه نقشه راه همراه با زمانبندی برای جایگزینی هرچه بیشتر گاز طبیعی به جای سوخت مایع در سال ٩٥، پایش ماهانه میزان خرید مصرف کنندگان عمده و بررسی دلیل خرید نداشتن بعضی از مصرف کنندگان عمده، استفاده از فناوری اطلاعات برای کنترل و نظارت بر مصرف کنندگان، استفاده از توان بخش خصوصی و ارائه مشاوره و اجرای دوره های آموزشی برای برخی از مصرف کنندگان عمده با هدف بهینه سازی مصرف سوخت از جمله فعالیتهای برنامه ریزی شده برای سال آینده است.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از بارگیری و تخلیه هرچه سریعتر کشتی ها به عنوان یکی از نکات مهم در روان سازی صادرات نام برد و افزود: تسریع در آماده سازی هرچه سریعتر مخازن خارج از سرویس از برنامه های دیگر این شرکت در سال آینده محسوب می شود.

به گفته وی بکارگیری تمهیدات لازم به منظور تخلیه هرچه سریعتر نفتکشها و مخزندارهای راه آهن درمبادی جنوبی نیز از جمله دیگر این برنامه هاست.

آقایان با اشاره به اجرای برنامه شناور تامین سوخت در سال جاری افزود» در صورتی که سوخترسانی به صورت شناور در دستور کار این شرکت قرار نمی گرفت کل کشور دچار آسیب می شد.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: امسال برنامه توزیع و ارسال سوخت به نقاط مختلف کشور گاهی با ٥٠ تا ٦٠ درصد تغییر روبرو بوده است.

وی با بیان این که سال آینده نیز باید ملاحظاتی را در سوخترسانی رعایت کرد، افزود: سال آینده تولید بنزین و نفت گاز یورو ٤ در پالایشگاه لاوان انجام و همچنین تولید بنزین یورو ٤ در پالایشگاه آبادان نیز در دستور کار قرار دارد.

او به افزایش تولید بنزین و نفت گاز یورو ٤ در پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: با انتقال نفتا از بندرعباس به پالایشگاه اصفهان و انتقال میعانات پارس جنوبی به پالایشگاه بندرعباس شاهد افزایش تولید بنزین موتور و کاهش تولید نفت کوره در این پالایشگاه خواهیم بود.

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۴۳
تعداد بازدید : ۵۴۰