کاهش ١٤,٥ درصدی مصرف فرآورده های نفتی در منطقه اردبیل

کاهش ١٤,٥ درصدی مصرف فرآورده های نفتی در منطقه اردبیل
مصرف فرآورده های نفتی منطقه اردبیل در ١١ ماه امسال ١٤,٥ درصد کاهش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل به خبرنگار شانا، گفت: مصرف انواع فرآورده نفتی این منطقه از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه با ١٤,٥ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، به ٨٤٨ میلیون و ٥٢٠ هزار لیتر رسیده است.

محمود آقا محمدیان با اشاره به کاهش ٥٠ درصدی مصرف نفت کوره این منطقه، تصریح کرد: مصرف این فرآورده نفتی در بازه زمانی یاد شده به ٩ میلیون و ٥٧٠ هزار لیتر رسیده است.

وی سهم بنزین مصرفی منطقه اردبیل را در ١١ ماه امسال ٢٧٣ میلیون و ٢١٥ هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از دو درصد کاهش یافته است.

آقا محمدیان همچنین از مصرف ٧٦ میلیون و ٨٧٩ هزار لیتر فرآورده نفت سفید در ٣٣٦ روز امسال خبر داد و گفت: این مقدار از کاهش ١٧,٦ درصدی مصرف این فرآورده نفتی حکایت دارد.

به گفته وی، نفت گاز مصرفی این منطقه در ١١ ماه امسال ٤٨٨ میلیون و ٧٤٠ هزار لیتر بوده است که از این مقدار ٢٧٨ میلیون و ٢٢٢ هزار لیتر آن نفت گاز   غیر نیروگاهی و ٢١٠ میلیون و ٥١٨ هزار لیتر آن نفت گاز نیروگاهی بوده است.

آقا محمدیان، اظهار کرد: مصرف نفت گاز نیروگاهی منطقه اردبیل از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه نسبت به مدت مشابه پارسال، ٣٦ درصد کاهش داشته است.

وی دلیل این کاهش مصرف را، تامین به موقع گاز مورد نیاز این واحد و مساعد بودن شرایط آب و هوایی زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش عنوان کرد.

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۵۶۹