رسیدگی به شکایات انتخابات اتاق آغاز شد//بازشماری آراء در حضور معترضان

رسیدگی به شکایات انتخابات اتاق آغاز شد//بازشماری آراء در حضور معترضان
عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی با اعلام آغاز رسیدگی به شکایات نسبت به نتایج انتخابات اتاق‌های بازرگانی عنوان کرد که در حضور معترضان بازشماری انجام خواهد شد و تا پنج روز دیگر نتایج نهایی اعلام می‌شود.
به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا خباز، عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی به اقتصادنیوز توضیح داد: انتخابات پارلمان بخش خصوصی مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی مراحل یکسانی دارد، با این تفاوت که نظارت بر انتخابات مجلس بر عهده شورای نگهبان است ولی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی بر عهده خود بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: البته یک نفر از دولت که معاون وزیر صنایع است نیز بر روند انتخابات نظارت می‌کند و ما بقی ناظران از بخش خصوصی هستند. انتخابات اتاق بازرگانی باید مثل انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید و به اعتراض‌های آنها هم رسیدگی شود.

خباز در ادامه بیان کرد: از هفت صبح امروز انجمن نظارت بر انتخابات شروع به رسیدگی به اعتراضات رسیده از مراکز استان‌ها و اتاق تهران کرده اما از آنجایی که برای اولین بار در انتخابات رای‌ها ماشینی و با دستگاه شمارش شده بنابراین احتمال خطا در آن بسیار کم است.

این عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی با اشاره به این که در قانون آمده که کاندیداها حق اعتراض پس از انتخابات را دارند، تصریح کرد: بنابراین در حضور خود معترضان آرا شمرده و برگه‌ها را مجددا در حضور خود آنها شمارش می‌کنیم تا قلبشان آرام بگیرد. اما من خودم شاهد هستم که حتی یک رای هم بالا و پایین نرفت.

خباز با تاکید بر این که پنج روز دیگر نتایج نهایی می‌شود، گفت: ما به دو موضوع رسیدگی می کنیم؛ یکی به افرادی که در خارج از حوزه تبلیغات می‌کردند و دیگر رسیدگی به اعتراضاتی که در خصوص شمارش آرا مطرح شده است.

پس از برگزاری انتخابات اتاق تهران و اعلام نتایج چهره هایی نظیر محمدرضا بهرامن، مجیدرضا حریری، علا میرمحمدصادقی، سیدحمید حسینی و مهدی رئیس‌زاده هرچند رای نیاوردند اما برای منتخبان آرزوی موفقیت داشتند و اعلام کردند هم چنان به تعالی بخش خصوصی اقتصاد کشور کمک خواهند کرد.
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۹:۵۲
تعداد بازدید : ۶۰۷