مزیت قراردادهای جدید نفتی کشور برای شرکت نفت خزر

مزیت قراردادهای جدید نفتی کشور برای شرکت نفت خزر
یکی از مدیران شرکت نفت خزر اعلام کرد: براساس قراردادهای جدید نفتی کشور، شرکت نفت خزر تنها شرکتی میان شرکت‌های تابعه نفت خواهد بود که همواره به عنوان کارفرما طرف قرارداد با پیمانکار تا پایان مدت قرارداد حتی در مرحله تولید باقی می‌ماند.
به گزارش خبرگزاری اوپکس به نقل از شرکت نفت خزر، بهزاد گل زرودی با اشاره به اینکه شرکت نفت خزر تنها شرکت در مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نفت است که سه عملیات بالادستی مهم اکتشاف، توسعه و تولید را بر عهده دارد گفت: غیر از محدوده جغرافیایی سه استان ساحلی و حوضه جنوبی دریای مازندران که جزء محدوده جغرافیایی فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌‌شود در سایر مناطق آبی و خاکی جمهوری اسلامی ایران انجام عملیات اکتشاف بر عهده مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران است.

وی ادامه داد: توسعه سایر میدان‌های نفت و گاز (به جزء میدان گازی پارس جنوبی) مأموریت عام شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران و تولید نیز بر عهده شرکت‌های بهره‌بردار اعم از شرکت نفت مناطق مرکزی، مناطق نفت خیز جنوب، اروندان و شرکت نفت فلات قاره است.

وی افزود: بر همین اساس در تدوین قراردادهای بالادستی که توسط کمیته تجدید نظر در قراردادهای نفتی در حال انجام است، قرار بر این است که با الگو گرفتن از نظام قراردادهای نفتی دنیا، سه عملیات اکتشاف، توسعه و تولید را در یک قرارداد جمع کرده و با یک پیمانکار منعقد کند.

گل زرودی با اظهار کرد: در صورت انعقاد چنین قراردادی در بلوک‌های نفتی واقع در محدوده جغرافیایی شرکت نفت خزر، این شرکت تنها شرکتی خواهد بود که همواره به عنوان کارفرما طرف قرارداد با پیمانکار تا پایان مدت قرارداد حتی در مرحله تولید باقی می‌ماند.

رییس امور حقوقی و پیمان‌های شرکت نفت خزر گفت: بر این اساس نماینده کارفرمای در برابر پیمانکار در مراحل اکتشاف، توسعه و تولید تغییر نمی‌کند. حال آنکه در بلوک‌های نفتی خارج از محدوده نفت خزر تغییر نماینده کار فرما اجتناب ناپذیر خواهد بود.

۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۳۱
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۵۹