کمبود ظرفیت ذخیره سازی به کاهش چشمگیر قیمت نفت خام آمریکا منجر شد

کمبود ظرفیت ذخیره سازی به کاهش چشمگیر قیمت نفت خام آمریکا منجر شد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بهای نفت خام آمریکا روز دوشنبه حدود 3 درصد کاهش یافت و به کف قیمت 6 ساله اخیر رسید زیرا دلار، رکورد جدیدی به ثبت رساند و ظرفیت ذخیره سازی نفت در سراسر جهان نیز رو به اتمام رسید.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، قیمت نفت خام آمریکا روز جاری به 43.57 دلار کاهش یافت که کمترین قیمت از مارس 2009 است و سپس در ساعت 03:35 به وقت گرینویچ به 44.34 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در ساعت یاد شده در بازار لندن 54.32 دلار در هر بشکه بود و 35 سنت نسبت به دیروز کاهش پیدا کرد.

بازرگانان می گویند، کاهش قیمت نفت به دلیل کاهش ظرفیت اضافی برای ذخیره سازی نفت مازاد در جهان و در آمریکا است.

چین از کاهش قیمت نفت برای ذخیره سازی این کالا استفاده کرده و با وجود کاهش تقاضای نفت، این کشور در خرید طلای سیاه رکورد زده است چرا که تحلیلگران می گویند، ظرفیت اضافی برای ذخیره سازی نفت، فقط تا آخر امسال کافی است. 

وندی یانگ، تحلیلگر شرکت مشاوره ی انرژی اف.جی.ایی واقع در سنگاپور گفت: در حالی که انتظار می رود کاهش قیمت نفت منجر به افزایش خرید و ذخیره سازی کشورهای مصرف کننده بویژه چین شود، امسال به دلیل محدودیت شدید فضای اضافی در دسترس، امکان این کار دیگر فراهم نیست، هر چند با ایجاد فضاهای جدید، واردات نفت در اواخر امسال احتمالا بار دیگر بالا خواهد رفت.

نرخ برابری دلار در مقابل یورو امروز به بالاترین سطح خود از ژانویه 2003 رسید و هر یورو در مقابل 1.04 دلار معامله شد. یورو در مقابل دلار تقریبا 25 درصد ارزش خود را از اواسط 2014 تا کنون از دست داده است.
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۸۱۲