تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت تنها از مسیر پتروشیمی

تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت تنها از مسیر پتروشیمی
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت تنها از طریق صنعت پتروشیمی شکل می‌گیرد.

به گزارش شانا، عباس شعری مقدم با تاکید بر توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: باید به جای خام فروشی نفت و گاز، باید سعی کنیم از این فرآورده ها در تولید محصولات متنوع پتروشیمی بهره مند شویم زیرا این موضوع سبب اشتغالزایی و پاسخگوی نیازهای روزمره مردم می شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، باید راهبردی مناسب به کار گرفته شود و از منابع مالی داخلی و خارجی استفاده کنیم، اما این بار باید با شرایطی تازه و با همکاری بخش خصوصی توسعه دیگری را رقم زنیم که این مهم همت والای کارکنان صدیق، متعهد و مسئولیت پذیر صنعت پتروشیمی را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی زمینه سازی برای استفاده از ظرفیتهای خالی مانده صنعت پتروشیمی، به نتیجه رساندن طرحهای اولویت دار این صنعت، محقق کردن سریع برنامه های جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد همکاری مشترک میان بخش خصوصی ایران و سرمایه گذران خارجی برای توسعه و جهش دوباره صنعت، با رفع موانع تحریم محقق می شود.

شعری مقدم گفت: امید است در سال نو، خداوند سبحان خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی را یاری کند تا همچون سالهای گذشته، با ایمانی راسخ و اشتیاق به خدمت صادقانه بتوانیم سربلندی و عزت ایران اسلامی را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی برای جهش دوباره این صنعت در سال ٩٤ گفت: در سال ٩٣، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پنجاهمین سال تولد خود را با حضور تلاشگر این صنعت و با پشتوانه گرانقدر نیم قرن تجربه جشن گرفت و با آگاهی از شرایط و وظایف تازه سازمانی خود، این سال را با شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"با موفقیت سپری کرد.

وی افزود: اگرچه نائل شدن به اهداف راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ساختار تازه و در ابتدای راه، دشوار به نظر می رسید، اما با تدوین"طرح تحول شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سازمان توسعه ای" و ترسیم سند نقشه راه آینده توسعه صنعت پتروشیمی، زمینه برای حصول افقهای مطلوب‌تر فراهم شد.

شعری مقدم گفت: برگزاری یازدهمین همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) و نمایشگاه ایران پلاست با وجود همه‌ تنگناهای بین المللی، با حضور قابل توجه جمعی از بزرگان این صنعت و نمایندگان شرکت‌های خارجی زمینه‌ای را فراهم کرد تا پس از رفع فشارهای سیاسی ناشی از تحریمها، به سرعت سرمایه گذاران خارجی وارد صنعت پتروشیمی ایران شوند و توسعه این صنعت را شتاب بخشند تا بتوان با جبران عقب ماندگیهای سالهای گذشته به اهداف ترسیم شده برای ایران ١٤٠٤ نزدیک شد.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: در سالی که گذشت علاوه بر ایجاد زمینه‌های لازم برای یک"جهش دیگر"، شایسته سالاری و امید از دست رفته نیز به این شرکت بازگردانده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شعری مقدم در پایان ضمن سپاس از همراهی و همدلی کارکنان صنعت پتروشیمی، فرا رسیدن بهار طبیعت و حلول سال نو را تبریک گفت و از درگاه حضرت دوست ایامی فرخنده و مبارک برای آنها و همچنین مردم نجیب ایران آرزو کرد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۲
تعداد بازدید : ۹۳۱