مصرف بیش از ٣,٥ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه قزوین

مصرف بیش از ٣,٥ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه قزوین
مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه قزوین در ١١ ماه امسال، به بیش از ٣,٥ میلیارد لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قزوین در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مصرف انواع فرآورده نفتی قزوین شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره، امسال تا پایان بهمن ماه، به سه میلیارد و ٥١٦ میلیون و ٥٢١ هزار و ٥٠٦ لیتر رسیده است.

حسین عادلی انزابی سهم بنزین مصرفی این منطقه را در ٣٣٦ روز امسال، ٣٩٩ میلیون و ٧٥٤ هزار و ٨٢٠ لیتر اعلام و عنوان کرد: این مقدار از افزایش یک درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی با اشاره به کاهش ٢٤ درصدی مصرف نفت سفید در این منطقه افزود: مصرف نفت سفید قزوین در بازه زمانی یادشده، به ٤٤ میلیون و ٨٦٧ هزار و ٦٠٠ لیتر رسیده است.

عادلی، توسعه شبکه گاز طبیعی در روستاها و پایش کالابرگهای نفت سفید را از دلایل اصلی کاهش مصرف این فرآورده نفتی برشمرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قزوین همچنین از مصرف یک میلیارد و ٦٨٥ میلیون و ٦٧٩ هزار و ١٣٠ لیتری نفت گاز در ١١ ماه امسال خبر داد و گفت: از این مقدار ، ٦١٠ میلیون و ٦١٩ هزار و ٧١٠ لیتر آن به بخش غیرنیروگاهی و یک میلیارد و ٧٥ میلیون و ٥٩ هزار و ٤٢٠ لیتر نیز به بخش نیروگاهی این منطقه اختصاص یافته است.

عادلی خاطر نشان کرد: مصرف نفت گاز نیروگاهی منطقه قزوین در بازه زمانی یاد شده نسبت به سال پیش، ١٦ درصد و نفت گاز غیر نیروگاهی نیز ٦ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین درباره نفت کوره مصرفی این منطقه گفت: امسال تا پایان بهمن ماه، یک میلیارد و ٣٨٦ میلیون و ٢١٩ هزار و ٩٥٦ لیتر از این فرآورده در منطقه قزوین مصرف شده است.

به گفته این مقام مسئول، مصرف نفت کوره غیرنیروگاهی این منطقه در ٣٣٦ روز امسال، با ٩ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال، به ١٠٨ میلیون و ٧٩٨ هزار و ٥٠٠ لیتر و نفت کوره نیروگاهی نیز با ٦ درصد کاهش، در ١١ ماه امسال، به یک میلیارد و ٢٦٧ میلیون و ٦٦٧ هزار و ٣٧٨ لیتر رسیده است.

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۴
تعداد بازدید : ۹۴۳