رونمایی از برنامه توسعه پتروشیمی/جزئیات احداث واحدهای جدیدپروپیلن

رونمایی از برنامه توسعه پتروشیمی/جزئیات احداث واحدهای جدیدپروپیلن
معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح برنامه جدید ۱۰ ساله توسعه صنعت پتروشیمی ایران، اعلام کرد: احداث مجتمع‌های جدید پروپیلن در دستور کار قرار گرفته است.
محمد حسن پیوندی در تشریح برنامه جدید توسعه صنعت پتروشیمی ایران، گفت: توسعه صنعت پتروشیمی در ١٠ سال آینده پروپیلن ‌محور خواهد بود.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در شرایط فعلی برنامه های متنوعی برای آینده صنعت پتروشیمی پیش بینی شده است و این صنعت یکی از ارکان توسعه اقتصادی کشور در سالهای آتی خواهد بود، تصریح کرد: پتروشیمی محور و ستون توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود و با تمام بخشهای صنعت در ارتباط است و باید تمام ارکان اقتصادی کشور از این صنعت ارزشمند و سود آور حمایت کنند.

این مقام مسئول با بیان این که امروز چالش‌ها و مشکلات موجود در صنعت پتروشیمی ایران آسیب شناسی شده است، اظهار داشت: دلیل توسعه نیافتن صنایع پایین دست و تکمیلی پتروشیمی در ایران کمبود پروپیلن است، بنابراین در ١٠ سال آینده عملکرد صنعت پتروشیمی پروپیلن‌ محور خواهد بود.

وی افزود: مساله ایجاد مشوق در بخش خوراک مایع بسیار حیاتی است تا تولید پروپیلن افزایش یافته و در نتیجه صنایع تکمیلی باوفور تولید پروپیلن توسعه یابد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاضر اتیلن به وفور از منابع اتان در کشور تولید شده است، تبیین کرد: با توجه به تبدیل ٦٠ تا ٧٠ درصد اتیلن جهان به انواع پلی اتیلن‌ها و گلایکول و تبدیل بخشی نیز به پلیمرهای غیر پلی‌اتیلنی، انواع پلی اتیلن در کشور به فراوانی وجود داشته است.

پیوندی با تاکید بر اینکه دامنه محصولات پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی پروپیلن و پلی‌پروپیلن بسیار بیشتر از پلی‌اتیلن و اتیلن است و کمبود پروپیلن عامل توسعه نیافتن صنایع تکمیلی مرتبط به پروپیلن است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروپیلن زنجیره گسترده ای از صنایع پایین دستی را ایجاد و تعذیه می کند، خاطرنشان کرد: برنامه صنعت پتروشیمی تولید پروپیلن از متانول است تا هم قیمت متانول در بازار نشکند و هم زمینه تولید پروپیلن برای توسعه صنایع پایین دستی در کشور فراهم شود.

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ۰۰:۰۸
مهر |
تعداد بازدید : ۵۷۹