تشخیص آب از بنزین چگونه صورت می‌گیرد؟

تشخیص آب از بنزین چگونه صورت می‌گیرد؟
در پی مطرح شدن مسائلی مبنی بر توزیع بنزین با ترکیب آب در جایگاه های عرضه سوخت، رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت ضمن توضیح چگونگی تشخیص آب موجود در بنزین تاکید کرد که بنزین توزیعی در جایگاه ها دارای همان کیفیتی است که از انبارهای شرکت ملی پخش دریافت می شود و به هیچ عنوان بنزین توزیعی در جایگاه ها با آب مخلوط نمی‌شود.
بیژن حاج محمد رضا درباره مسائل مطرح شده مبنی بر ترکیب بنزین با آب، تصریح کرد: باید توجه کرد که چگالی بنزین و آب یکسان نیست و با توجه به این که آب سنگین تر است، آب در مخازن به زیر می رود و بنزین بالا می آید.
وی با تاکید بر اینکه امکان امتزاج آب با فراورده های نفتی وجود ندارد،تاکید کرد: اگر چه ممکن است از نظر مردم عادی ترکیب آب و بنزین امکان پذیر باشد اما از نظر فنی چنین چیزی شدنی نیست.
به گفته اوچندی پیش نیزمسائلی مطرح شده بود مبنی بر این که به بنزین گاز تزریق می شود این در حالی است که بنزین گاز تولید می کند و اگر گاز به بنزین تزریق کنیم ایجاد انفجار می کند.
حاج محمد رضا به بازدید از جایگاه ها به صورت محسوس و نامحسوس توسط نمایندگان اتحادیه شرکت ملی پخش در طول شبانه روز اشاره و اضافه کرد: نمایندگان شرکت ملی پخش در محل اقدام به نمونه گیری از ابتدا و انتهای مخزن و لوله های نازل کرده و در صورتی که نسبت به فراورده مشکوک باشند فراورده به انبار می رود و جایگاه تعطیل می شود و اگر مشخص شود که فراورده به صورت عمد دارای ناخالصی بوده است،جریمه های سنگین برای جایگاه دار در نظر گرفته می شود.
وی با اشاره به این که احتمال مخلوط شدن بنزین معمولی با بنزین سوپر وجود دارد،گفت: مخازن جایگاه ها در ملاءعام قرار دارد و امکان امتزاج بنزین با فراورده و یا مواد دیگر وجود ندارد.
رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت در ادامه گفت: بنزین مخازن روزانه با خمیر آب یاب که سفید رنگ است مورد آزمایش قرار می گیرد میزان وجود آب در مخازن را نشان می دهد تا اگر مقدار جزیی آب در مخازن وجود داشته باشد خارج شود، زیرا آب در اتومبیل سوخت و ساز ایجاد نکرده و حرکتی ایجاد نمی کند.
حاج محمدرضا در ادامه اظهار کرد:سازمان ملی استاندارد نیز براین موضوع نظارت می کند و در صورتی که چنین موضوعی در جایگاه ها مشاهده شود به سرعت مورد برخورد قرار می گیرد.
۵ فروردین ۱۳۹۴ ۲۳:۱۱
ایسنا |
تعداد بازدید : ۵۷۰