افزایش بی سابقه بدهی شرکت های بزرگ نفتی دنیا در سال ٢٠١٥

افزایش بی سابقه بدهی شرکت های بزرگ نفتی دنیا در سال ٢٠١٥
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بررسی های بانک مورگان استنلی نشان می دهد که شرکت های بزرگ نفتی دنیا تنها در ٢ ماه نخست امسال ٣١ میلیارد دلار بدهی به بار آورده اند.
به گزارش رویترز، نتایج بررسی های بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی آمریکا نشان داد که شرکت های بزرگ نفتی دنیا در سال ٢٠١٥ بیش از هر زمان دیگری بدهی به بار آورده اند. بطوری که رقم بدهی های آنها تنها در ٢ ماه اولیه امسال به ٣١ میلیارد دلار رسید.
براساس این گزارش، مجموع بدهی های کل شرکت های نفتی دنیا در ماه های ژانویه و فوریه امسال به ٦٣ میلیارد دلار رسیده که از این میزان ٤٨ درصد آن تنها مربوط به شرکت های بزرگ نفتی آمریکایی و اروپایی از جمله اکسون موبیل، شورون، بی پی، توتال و استات اویل است.
این گزارش حاکی از آن است که اکسون موبیل از ابتدای سال ٢٠١٥ هشت میلیارد دلار بدهی به بار آورده، در حالی که توتال، شورون و بی.پی نیز هر کدام ٦ میلیارد دلار بدهی دارند.
رقم بی سابقه ٣١ میلیارد دلاری بدهی برای شرکت های بزرگ نفتی دنیا در ٢ ماه نخست سال ٢٠١٥، از رکورد پیشین بدهی این شرکت ها که مربوط به بدهی ٢٨ میلیارد دلاری آنها در سه ماه نخست سال ٢٠٠٩ بود، نیز بیشتر است.
کاهش قیمت نفت خام از ژوئیه پارسال تاکنون، شرکت های نفتی را با مشکلات بسیاری روبرو کرده و آنها را مجبور کرد تا برای حفظ توازن مالی و توانایی بازپرداخت بدهی های خود به کاهش هزینه ها و فروش دارایی های خود روی آورند.
با این حال، بسیاری از شرکت های بزرگ نفتی مجبور شدند تا برای حفظ خود اقدام به استقراض کنند.
در این میان و با توجه به نرخ های پایین بهره در آمریکا و اروپا، شرکت های نفتی فعال در این کشورها توانستند بدهی های خود را با نرخ های پایین تر بهره، افزایش دهند.
۵ فروردین ۱۳۹۴ ۲۳:۱۸
ایرنا |
تعداد بازدید : ۹۲۳