دلایل اولین حادثه نفتی سال ۹۴

دلایل اولین حادثه نفتی سال ۹۴
مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با تشریح جزئیات برخورد نفتکش سنگاپوری به پایه سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی نشت گاز از چاه های فاز ۱۳ پارس جنوبی را رد کرد.
علی‌اکبر شعبانپور با بیان اینکه اول فروردین ماه امسال در ساعت ١:٣٠ بامداد یک کشتی نفتکش متعلق به یک شرکت سنگاپوری به پایه سکوی فاز ١٣ (A) برخورد کرد، گفت: در بازدیدهای انجام گرفته از سوی کارشناسان شرکت نفت وگاز پارس، این حادثه تلفات جانی نداشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به وجود هشت حقله چاه گازی بر روی جکت فاز ١٣ (A)، تصریح کرد: در بازدیدهای اولیه نشتی گازی در این جکت و چاههای آن مشاهده نشده است، اما برای اطمینان بیشتر بزودی تیمهای تخصصی از سوی پیمانکار به موقعیت جکت اعزام می‌شوند.

اینمقام مسئولس با تاکید بر این‌که جکت فاز ١٣ (A) پارس جنوبی دارای علائم هشداردهنده در شب بوده است، اظهار داشت: کشتی نفتکش برخوردکننده به این جکت دارای سیستم ناوبری و راداری بسیار پیشرفته‌ای است، از این رو، این حادثه بدون شک به دلیل سهل ‌انگاری ناخدا و خدمه آن بوده است.

به گزارش مهر، هدف از طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی شیرین شده، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه ۱.۱ میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶
تعداد بازدید : ۵۱۱