فرماندار مریوان: تردد تانکرهای حامل سوخت عراقی به ایران از سرگرفته شد

فرماندار مریوان: تردد تانکرهای حامل سوخت عراقی به ایران از سرگرفته شد
فرماندار مریوان از رفع محدودیت و ممنوعیت ورود و تردد تانکرهای حامل سوخت از کشور عراق به ایران از طریق مرز رسمی باشماق مریوان از هشتم تا 12 فروردین خبر داد.
محمد فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تامین رفاه و آسایش مسافران نوروزی در سفر به استان کردستان، تردد تانکرهای عراقی مجددا از ساعت یک بامداد 12 تا 14 فروردین ممنوع خواهد شد.

تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی در مسیرهای سنندج - دیواندره، سقز - بانه و سنندج - سروآباد - مریوان از ساعت هفت صبح الی 24 روزهای 27، 28 و 29 اسفند 93 ممنوع بود و همچنین این ممنوعیت در روزهای 12، 13 و 14 فروردین ادامه خواهد یافت.
تانکرهای سوخت عراقی که از چند سال پیش از طریق مرز رسمی باشماق بعد از عبور از جاده های استان کردستان وارد کشور می شوند جاده های باریک و غیر استاندارد استان را با ترافیک مواجه کرده اند و در تعطیلات نوروز هر سال برای رفاه مسافران محدودیت های ترافیکی در راه های استان اعمال می شود.

مرز باشماق مریوان از سال 85 به مرز رسمی تبدیل شد و پس از آن جاده های استان پر از کامیون های ترانزیتی و تانکرهای سوخت رسان عراقی شد که به گفته مردم و مسوولان، جاده های استان کشش تردد این حجم از تانکرها را ندارند و اعمال محدودیت های ترافیکی در روزهای شلوغ سال مورد نیاز است.

بر اساس آمارهای موجود روزانه حدود 400 تا 800 تانکر عراقی در مسیرهای مختلف استان کردستان تردد می کنند که با توجه به وضعیت نامناسب جاده های استان، آمار بالایی است و منجر به شلوغی جاده ها شده است.

فرماندار مریوان همچنین از ورود 180 هزار مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات تاکنون به شهرستان مرزی مریوان خبر داد و گفت: از این تعداد 130 هزار نفر اسکان یافته اند.

به گفته فلاحی بارش برف و باران و کاهش دمای هوا مسافران نوروزی این شهرستان را کاهش داده است و احتمال می رود با افزایش دمای هوا در روزهای آینده تعداد مسافران این شهرستان افزایش یابد.

استان کردستان با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی و همچنین داشتن 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود بازارچه های مرزی و تجاری یکی از مقصدهای گردشگری محسوب می شود به طوری که در تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از دو میلیون گردشگر از استان دیدن کردند.
۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۴۹۷