با لغو تحریم ها صادرات نفت ایران چقدر افزایش می یابد؟

با لغو تحریم ها صادرات نفت ایران چقدر افزایش می یابد؟
بیژن زنگنه از احتمال افزایش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: این میزان از مجموع ظرفیت تولید از مدار خارج شده در میدان‌های نفتی موجود انجام می‌شود و به سرعت می‌توان آن را عملیاتی کرد.

به گزارش اوپکس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه از احتمال افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: این میزان از مجموع ظرفیت تولید از مدار خارج شده در میدانهای نفتی موجود انجام می شود و به سرعت می‌توان آن را عملیاتی کرد.

وی فازهای 19 و 20 و 21 پارس جنوبی را فازهای اولویت دار جدید وزارت نفت برای توسعه در سال 94 خواند و اظهار کرد: این فازها به دلیل پیشرفت مناسب در بخش دریا در اولویت قرار دارند؛در عین حال فازهایی که از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال توسعه هستند به دلیل مشکلات شرکت صدرا در بخش دریا به شدت از برنامه زمانبندی عقب افتاده اند.

زنگنه تاکید کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال بخشی از فازهای 19 و 20 و 21 برای کاهش مشکلات ناشی از کمبود گاز در زمستان به تولید می رسند.

وزیر نفت در مورد زمان کلنگ زنی پروژه هشت پالایشگاه کوچک میعانات گازی به ظرفیت 480 هزار بشکه در منطقه سیراف افزود: پیش بینی می شود اواخر اردیبهشت یا خرداد ماه این مراسم برگزار شود.

وی با اشاره به مراحل نهایی توسعه فازهای 15 تا 18 پارس جنوبی تصریح کرد: تا پایان نیمه نخست امسال با راه اندازی واحدهای اتان زدایی در این فازها دو میلیون تن خوراک به پتروشیمیها تحویل می شود.

۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۷:۰۹
فارس |
تعداد بازدید : ۵۰۹