صادرات روزانه 20 میلیون تن انواع فراورده نفتی با افزایش گاز رسانی به نیروگاه‌ها

صادرات روزانه 20 میلیون تن انواع فراورده نفتی با افزایش گاز رسانی به نیروگاه‌ها
با افزایش گاز رسانی به نیروگاه ها در سال جاری و خروج مازوت و گازوئیل از چرخه مصرف، قرار است صادرات انواع فرآورده نفتی در سال جاری به روزانه 20 میلیون تن برسد.
براساس اعلام وزیر نفت قرار است در سال 94 تولید گاز در کشور به میزان 100 میلیون متر مکعب افزایش یابد که براین اساس قرار است در طول سال جاری به میزان مطلوبی گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده شود.

به گفته معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست سال 93 آخرین سالی بود که از گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌ها استفاده شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز اخیرا اعلام کرده است سال‌ گذشته گاز رسانی به نیروگاهها رشد قابل قبولی داشت و با ثبت رکوردی جدید به رقم بی سابقه ٥٠ میلیارد مترمکعب گاز رسید.

حمیدرضا عراقی با تاکید براین که سال‌ گذشته حجم گاز تحویلی به نیروگاهها نسبت به سال ماقبل آن ١٥ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است گفت:  در نتیجه آن ٦ میلیارد دلار صرفه جویی با توجه به کاهش مصرف سوخت مایع بدست آمد.

برنامه جدید وزارت نفت برای صادرات سوخت مایع

کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها می‌تواند منجر به افزایش ذخیره سازی و درنهایت صادرات و درآمد زایی آن شود به طوری که وزیر نفت حجم صادرات فرآورده های نفتی برای سال 1394 را دست کم 20 میلیون تن در روز پیش بینی و اعلام کرده است.

زنگنه با تاکید براین که افزایش صادرات فرآورده های نفتی برای ما بسیار مهم است زیرا منابع مالی بخشی از طرحهای صنعت نفت از این طریق تامین شود، اظهار می‌کند: برخی طرحهای گازرسانی و یا بخشی از پروژه های پارس جنوبی باید از محل درآمدهای فروش فرآورده تامین شود.

۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۷:۱۰
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۰۲۶