قیمت پایین نفت صدای کشورهای آفریقایی را درآورد/ لابی آفریقایی‌ها با تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان

قیمت پایین نفت صدای کشورهای آفریقایی را درآورد/ لابی آفریقایی‌ها با تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان
اتحادیه تولیدکنندگان نفت آفریقا با ابراز نگرانی در مورد کاهش قیمت نفت و اثر آن بر اقتصاد این کشورها اعلام کرد، کشورهای آفریقایی صادرکننده نفت به منظور کاهش تولید برای تقویت قیمت‌ها در حال لابی با تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان هستند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، اتحادیه تولیدکنندگان نفت افریقا روز جمعه اعلام کرد،  کشورهای آفریقایی صادرکننده نفت به منظور کاهش تولید برای تقویت قیمت‌ها در حال لابی با تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان هستند.

قیمت نفت برنت از بالاترین رقم برابر با 115 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا از بیش از 107 دلار در ژوئن 2014 به شدت کاهش یافته است. این روند کاهشی در ماه نوامبر به دنبال تلاش عربستان مبنی بر عدم کاهش سقف تولید اوپک شدت بیشتری گرفت.

عثمان کودور سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان نفت آفریقا در این‌باره گفت، این شورا نگرانی عمیق خود در مورد کاهش قیمت نفت که اقتصاد اعضای اوپک و کشورهای تولیدکننده غیراوپک ضربه زده است، ابراز می‌کند. این روند در صورت ادامه می‌تواند  خطر بحران اجتماعی ایجاد کند.

وزرای نفت اتحادیه تولیدکنندگان نفت آفریقا که شامل 18 تولیدکننده نفت افریقایی است در نشستی توافق کردند تا این اتحادیه با دیگر تولیدکنندگان در مورد سطح تولید مذاکره کند.

وزیر نفت لیبی در این‌باره گفت، ما با تمام سازمان‌ها از جمله اوپک تماس می‌گیریم. این قیمت‌های ناعادلانه بر اقتصاد کشورهای آفریقایی تاثیر دارد و ما هر انچه برای شنیده شدن صدایمان لازم باشد، انجام می‌دهیم.

۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۵۵۶