تولید نفت روسیه رکورد زد

تولید نفت روسیه رکورد زد
تولید نفت‌خام روسیه در ماه مارس به رکورد تازه‌ای دست یافت و باعث افزایش صادرات این کشور و تشدید اشباع بازار جهانی نفت، کاهش قیمت‌ها و لطمه‌ خوردن اقتصاد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، تولید‌کنندگان بزرگ نفت در منطقه خلیج فارس در آخرین نشست اوپک در ماه نوامبر گذشته حفظ سهم بازار خود را به افزایش قیمت‌ها ترجیح داده و اعلام کردند: تنها در صورتیکه دیگر تولید‌کنندگان نظیر روسیه تولید خود را کاهش دهند حاضر به کاهش تولید خواهند شد.

مقامات روسیه می‌گویند: به دلیل مشکلات چاه‌های نفت در مناطقی از روسیه که شرایط جوی سختی دارند بالا و پایین بردن قابل توجه میزان تولید این چاه‌ها دشوار است.

آمار وزارت انرژی روسیه حاکی از این است که دو شرکت انرژی بزرگ روسیه شامل گازپروم و روس‌نفت در ماه مارس تولید نفت روسیه را به رکورد 10 میلیون و 710 هزار بشکه در روز رساندند که بالاترین سطح تولید پس از سقوط شوروی سابق است.

میزان تولید نفت روسیه از مقدار نفت تولید شده این کشور در ماه دسامبر که 10 میلیون و 670 هزار بشکه در روز بود فراتر رفته است.

این آمار همچنین شامل تولید نفت خام و میعانات گازی است که تولید آنها در ماه مارس به 45 میلیون و 275 هزار تن رسید در حالیکه در ماه فوریه 40 میلیون و 696 هزار تن بود.

همچنین مقدار صادرات نفت روسیه از طریق شرکت خط لوله ترانسنفت که شامل برخی محموله‌های ترانزیتی از کشور‌های همسایه است، با دو درصد افزایش به 4 میلیون و 370 هزار بشکه در روز (18 میلیون و 476 هزار تن ) رسید.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: صادرات نفت خام روسیه از طریق ترانسنفت با دو درصد افزایش به 3 میلیون و 910 هزار بشکه در روز رسیده است.

وزیر نفت روسیه ماه گذشته به رویترز گفت: انتظار می‌رود صادرات نفت خام این کشور در سال جاری افزایش یابد.

صادرات نفت خام روسیه انتظار می‌رود که در سال 2015، 3 میلیون تن افزایش پیدا کند و از 224 میلیون تن در سال 2014 به 280 میلیون تن تا سال 2035 برسد.

تولید میعانات گازی و نفت خام گازپروم بزرگ‌ترین تولید‌کننده گاز طبیعی جهان در ماه مارس نسبت به فوریه 14 درصد افزایش یافت.

روسنفت بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت جهان از لحاظ میزان تولید، تولید نفت خود را به مدد افزایش تولید در میدان وانکور در شرق سیبری با 0.2 درصد افزایش به 3 میلیون و 810 هزار بشکه در روز رساند.

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۴۵۶