بهای جهانی نفت افزایش یافت

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز (دوشنبه) بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، پس از آنکه تفاهم هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در هفته گذشته شانس کمی را برای افزایش قابل توجه در صادرات نفت ایران تا سال 2016 ایجاد کرد، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز افزایش یافت.

نفت برنت دریای شمال روز پنجشنبه پس از حصول توافق اولیه بین ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای پنج درصد کاهش قیمت داشت. تفاهم هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی راه را برای ورود بیشتر نفت ایران به بازارهای جهانی در صورت امضاء توافق جامع تا ماه ژوئن هموار می‌کند.

این در حالی است که تحلیلگران هشدار می‌دهند که افزایش احتمالی در صادرات نفت ایران ممکن است چند ماه طول بکشد و قبل از سال 2016 محقق نشود.

تحلیلگران موسسه مورگان استنلی گفتند: اگرچه این کاهش قیمت مشخصا نزولی است توافق نهایی و لغو کامل تحریمها هنوز با یک سری موانع مواجه‌است.

آنها افزودند: حتی اگر توافق نهایی امضا شود ما انتظار نداریم که قبل از سال 2016 تاثیر چندانی روی بازار داشته باشد.

نفت برنت در معاملات امروز با یک دلار و هفت سنت افزایش 56 دلار و 2 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا نیز برای تحویل در ماه مه با 91 سنت افزایش به 50 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید.

تعداد سکوهای حفاری نفت شیل در آمریکا این هفته 11 مورد کاهش داشت و به 802 سکو رسید که کمترین کاهش از ماه دسامبر تاکنون است.

کاهش اندک تعداد سکوهای حفاری در آمریکا این انتظارات را به وجود آورده که فعالیت حفاری در حال نزدیک شدن به یک سطح محوری بوده و می‌تواند باعث کاهش تولید، افزایش قیمت‌ها و بازگرداندن سکوهای رده‌ خارج شود.

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۵۱۸