مصرف بیش از ٩٣٣ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه اردبیل

مصرف بیش از ٩٣٣ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه اردبیل
مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه اردبیل در سال ٩٣ به بیش از ٩٣٣ میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که مصرف فرآورده های نفتی این منطقه در سال پیش ٩٣٣ میلیون و ٤٨٠ هزار لیتر بوده است، افزود: میزان مصرف آنها (بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ١٣ درصد کاهش داشته است.

محمود آقا محمدیان سهم بنزین مصرفی منطقه اردبیل را ٢٩٤ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف بنزین این منطقه در سالی که گذشت نسبت به سال پیش از آن، سه درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ١٩ درصدی مصرف نفت سفید منطقه اردبیل (در قیاس با سال ٩٢) عنوان کرد: نفت سفید مصرفی این منطقه در ٣٦٥ روز پارسال به ٨٣ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر رسید.

به گفته آقا محمدیان،همچنین مصرف نفت گاز این منطقه در سال پیش، ٥٤٥ میلیون لیتر بوده که ٢٩٩ میلیون لیتر آن به بخش غیر نیروگاهی و ٢٤٦ میلیون لیتر نیز به بخش نیروگاهی اختصاص داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل، گفت: مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی این منطقه در ١٢ ماه پارسال نسبت به سال ٩٢  کمتر از ٠,٥ درصد و نفت گاز نیروگاهی نیز ٢٩ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از مصرف ١١ میلیون لیتر نفت کوره در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: این مقدار نسبت به سال ٩٢ (٢٤ میلیون لیتر)، ٥٥ درصد کاهش یافته است.

آقا محمدیان درباره گاز مایع (ال پی جی) مصرفی منطقه اردبیل نیز گفت: مصرف این فرآورده در سال گذشته ١١ هزار تن بوده که نسبت به سال پیش از آن، با کاهش بیش از ٥٤ درصدی شده است.

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۵۲۸