تحقق ١٠٤ درصدی برنامه پارسال تولید نفت مناطق نفتخیز جنوب

تحقق ١٠٤ درصدی برنامه پارسال تولید نفت مناطق نفتخیز جنوب
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب از تحقق ١٠٤ درصدی اهداف تولیدی پارسال این شرکت خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال بزرگترین کارخانه نمکزدایی خاورمیانه در آسماری اهواز افتتاح می‌شود.

بیژن عالیپور در گفتگو با خبرنگار شانا افزود: با افتتاح طرحهای نمکزدایی امسال شاهد افزایش کیفیت و تولید نفت در حوزه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح دو طرح نمکزدایی در سال ٩٤، تصریح کرد: امسال با همکاری شرکت متن، طرح نمکزدایی میدان منصوری با ظرفیت فراورش ٧٥ هزار بشکه در روز افتتاح می‌شود.

به گزارش شانا، میدان منصوری در ٦٠ کیلومتری شمال خلیج فارس و ٥٠ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در ناحیه خشکی جنوب غربی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب همچنین با اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه نمکزدایی خاورمیانه (آسماری اهواز) در سال ٩٤، تصریح کرد: ظرفیت فراورش کارخانه‌های نمکزدایی به طور معمول ٥٠ تا ١١٠  هزار بشکه در روز است، درحالی که این کارخانه با ظرفیت فراورش روزانه ٢٢٠ هزار بشکه نفت فعالیت می کند.

به گفته وی، با افتتاح این کارخانه شاهد افزایش کیفیت و تولید نفت در حوزه عملیاتی شرکت مناطق نفتخیزجنوب خواهیم بود.

عالیپور ادامه داد: به این ترتیب افزون بر اطمینان از استمرار تولید نفت با کیفیت، از کاهش تولید کارخانه‌های نمکزدایی موجود در اهواز حین عملیات تعمیرات اساسی جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین از تحقق ١٠٤ درصدی اهداف تولیدی این شرکت در سال ٩٣ خبر داد و افزود: بیشتر پروژه‌هایی که در سال  ٩٤  اجرا می شوند به پروژه‌های نگهداشت تولید، افزایش تولید، طرحهای نمکزدایی و تزریق گاز مربوط خواهند بود.

عالیپور ادامه داد: بنا داریم امسال هم مانند سال ٩٣ برنامه‌های تولیدی خود را محقق کرده و کیفیت نفت تولیدی را بالا ببریم.

به گزارش شانا، شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با راهبری ٦٠ مخزن نفتی در جنوب غرب کشور بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت تابع شرکت ملی نفت ایران است.

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۴۷۲