وزارت نیرو پروژه جدید آغاز نمی‌کند

وزارت نیرو پروژه جدید آغاز نمی‌کند
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با توجه به این‌که بودجه 1394 نزدیک‌ترین بودجه به نظرات وزارت نیرو است، گفت: در حال حاضر وزارت نیرو حدود 160 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد. از 800 طرح در دست اجرای وزارت نیرو، 650 طرح عمرانی مربوط به بخش آب و آبفا، تصفیه‌خانه‌ها، سد‌ها، نیروگاه‌های برق آبی و غیره می‌شود.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این‌که تلاش شده در سال 1393 و سال 1394 طرح جدید آغاز نشود، گفت: تلاش کردیم اعتبارات به طرح‌های در دست اجرا قرار گیرد تا پیشرفت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از 35 طرح گفت: با تمام محدودیت‌های دولت اعتبارات خوبی تعلق گرفت و در سال گذشته بیش از 75 درصد اعتبارات دریافت شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به محدودیت‌های شدید در اجرای این طرح‌ها گفت: برخی طرح‌ها با اضطراب شروع شدند و همگی نیاز به بودجه دارند. در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز توان فنی برای اجرای طرح‌ها وجود دارد.

دائمی با اشاره به در نظر گرفتن 7400 میلیارد تومان بودجه در سال 1394 گفت: توان فنی اجرای 30 هزار میلیارد تومان پروژه را داریم اما منابع محدود است، لذا تلاش می‌شود از اعتبارات غیردولتی نیز بهره ببریم.

وی با اشاره به موفقیت بیشتر صنعت برق گفت: بخش عمده اعتبارات از آن برق بود و این صنعت از تبصره 11 نیز بهره‌مند شد، اما در بخش آب تکلیفی را برعهده داریم که شدت آن نسبت به برق کمتر است. در بخش آب و فاضلاب تعداد کمتری از طرح‌ها از طریق روش منابع مالی بدون بودجه دولتی بهره‌مند می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به فاصله بودجه در نظر گرفته شده در سال 1394 به میزان 7400 میلیارد تومان با نیازها گفت: اجرای برخی طرح‌ها مانند سد‌ها یک دهه است که آغاز شده و ردیف گرفته‌اند اما به دلیل محدودیت‌های مالی از اولویت برخوردار نیستند؛ یکی از موفقیت‌های ما این است که در یکی دو سال اخیر طرح جدیدی را آغاز نکرده‌ایم.

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۵۱۵