مشاور مطالعات مهندسی صادرات گاز به عمان بزودی انتخاب می شود

مشاور مطالعات مهندسی صادرات گاز به عمان بزودی انتخاب می شود
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از انتخاب مشاور برای انجام مطالعات مهندسی پایه و مسائل دریایی صادرات گاز به عمان در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا کاملی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که صادرات گاز به عمان نیازمند مذاکره بیشتر دو کشور در این زمینه است، اظهار کرد: هم اکنون کارهای مربوط به مطالعات مهندسی و پایه خط لوله دریایی برای صادرات گاز به عمان در حال انجام است و با پایان یافتن این بحث، دو کشور بر سر چگونگی صادرات گاز و نحوه خرید گاز عمان از ایران با یکدیگر مذاکره می کنند.

وی افزود: با توجه به این که قرار است بخشی از گاز ایران در عمان به ال ان جی تبدیل شود و سپس از سوی ایران صادر شود؛ بنابراین بحث در این زمینه پیچیده و طولانی خواهد بود.

به گزارش شانا، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان نیز چندی پیش درباره واردات گاز از ایران با بیان این که عملیاتی شدن واردات گاز از ایران نیاز به مذاکرات بیشتری است، درباره تلاش این کشور برای خرید گاز از ایران با وجود تحریم های بین المللی علیه تهران گفت: با توجه به نیاز ما به گاز برای صنایع و تولید برق، همچنان در خصوص این مسئله مشغول بحث هستیم اما ما از تحریم هایی که علیه ایران وضع شده هم آگاه هستیم. به هر حال این مسئله زمان می برد اما قطعا اگر همه چیز به خوبی پیش برود، ما نیاز به سرمایه گذاری در این باره داریم.

براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای ٢٥ سال روزانه ٢٠ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود؛ ارزش این قرارداد نیز حدود ٦٠ میلیارد دلار است.

۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۸۷۱