قیمت نفت برنت بیش از یک درصد کاهش یافت

قیمت نفت برنت بیش از یک درصد کاهش یافت
خبرگزاری رویترز به نقل از بانک آمریکایی گلدمن ساچز اعلام کرد، باید چند ماهی قیمت نفت پایین باشد تا رشد تولید نفت در آمریکا شروع به کاهش نماید، قیمت نفت برنت دریای شمال روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش پیدا کرد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه مه (خرداد) روز سه شنبه در ساعت 04:53 به وقت گرینویچ در بازار لندن 63 سنت کاهش یافت و به 57.49 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دیروز به رکورد 58.24 دلار در هر بشکه افزایش یافته بود که بالاترین قیمت از 27 مارس (7 فروردین) است.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز امروز در ساعت یادشده با 44 سنت کاهش به 51.70 دلار در هر بشکه رسید. قیمت این نفت دیروز به 52.14 دلار در هر بشکه رسیده بود که بالاترین قیمت پایان روزی نفت خام آمریکا از 18 فوریه (اواخر بهمن 93) است.

بانک بین المللی گلدمن ساچز آمریکا در یک بررسی اعلام کرد، انتظار می رود موجودی نفت این کشور در ماه آوریل به اوج خود برسد و سپس در طول ماه های مه و سپتامبر که تقاضای نفت به بالاترین سطح خود می رسد،350 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

این بانک افزود: قیمت پیش بینی شده 40 دلار در هر بشکه نفت خام آمریکا در طول سه ماه آینده افزایش چندانی نخواهد داشت، زیرا موجودی نفت این کشور احتمالا در ماه اکتبر بار دیگر افزایش می یابد و قیمت نفت در سال 2016 را به کاهش وامی دارد.

بانک گلدمن ساچز ادامه داد: قیمت ها لازم است ظرف چند ماه آینده نیز پایین باقی بمانند تا رشد تولید نفت در آمریکا روند نزولی به خود بگیرد. 

این بانک اضافه کرد: با توجه به چشم انداز تولید نفت آمریکا در سال 2016 تحقق قیمت 65 دلار در هر بشکه نفت در سال آینده دشوار است و به نظر می رسد قیمت بسیار بالایی است. 

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد نفت در موسسه تحقیقاتی سی.ام.سی مارکتس در سیدنی، گفت: ممکن است قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت بار دیگر افزایش یابد زیرا دوره تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها تمام می شود. آنها نفت خام بیشتری می خرند تا بتوانند پاسخگوی مصرف بنزین در طول تابستان باشند.

وی افزود: بسیاری از مردم منتظربه تعادل رسیدن عرضه و تقاضا هستند و ما در حال نزدیک شدن به این زمان هستیم.
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۲۰
تعداد بازدید : ۸۹۲