درخواست فعالان اقتصادی از دولت/ فرماندهی ارزی ایران را تغییر دهید

درخواست فعالان اقتصادی از دولت/ فرماندهی ارزی ایران را تغییر دهید
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: فرماندهی ارزی کشور باید دچار تغییر شود تا بتوان از ارزهای وارد شده به کشور بهترین استفاده را در اقتصاد داشت.

یحیی آل‌اسحاق گفت: هم‌اکنون فعالان اقتصادی و بخش‌خصوصی، دور تازه ای از مذاکرات اقتصادی با شرکای خارجی خود را آغاز کرده‌اند که به این ترتیب، خارجی‌ها نیز بیش از قبل برای حضور در اقتصاد ایران، چراغ سبز نشان می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: بر این اساس، با ورود سرمایه‌های جدید خارجی که به زودی وارد ایران می‌شوند، نظام بانکی کشور نیز باید مدیریت تازه و نوینی را در پی گیرد، این در حالی است که نرخ ارز می‌تواند اختلالاتی را در اقتصاد کشور بوجود آورد، این در حالی است که پایین رفتن ناگهانی یا بالارفتن ناگهانی قیمت انواع ارز در بازار می‌تواند مشکل آفرین باشد.

وی تصریح کرد: ایران منابع عظیم ارزی خارجی دارد و با ورود سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، منابع ارزی دیگری در کنار آن عرضه می‌شود، بنابراین می‌تواند در صورت سوءمدیریت، به اقتصاد ضرررسان باشد؛ بنابراین مدیریت و فرماندهی ارزی کشور باید تغییر کند.

به گفته آل‌اسحاق، دولت و سیاستگذاران نیز باید مجموعه قوانین و مقررات را بازنگری کرده و فرآیندهای اجرایی به ثمر نشستن سرمایه‌ها را از نو بنویسند تا ایران بتواند گام‌های موثری در جهت اول شدن در منطقه بردارد. ضمن اینکه مدیران باید آموزش‌های لازم را ببینند که در شرایط جدید، چطور به لحاظ حقوقی و سرمایه‌ای، بهترین قراردادها را با طرف‌های خارجی منعقد کنند.

وی اظهار داشت: اقتصاد دولت باید به دست غیردولتی‌ها اداره شود تا بهترین راهکارها و موثرترین شیوه برای استفاده از منابع ریالی و ارزی به کار گرفته شود.

۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸
مهر |
تعداد بازدید : ۵۰۹