همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با صنعت نفت کشور

تهران- یک استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر از همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با فعالان صنایع نفت خبر داد و گفت: تحکیم ارتباط بین صنعت و دانشگاه به شکوفایی اقتصادی کشور منجر خواهد شد.
'امیر ابوالفضل صورتگر' رییس بخش کنترل سومین همایش هفته قدرت و کنترل دانشگاه صنعتی امیرکبیرعصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا تحکیم ارتباط بین صنعت و دانشگاه، ایجاد انگیزه در دانشجویان و آشنایی صنعتگران با دستاوردهای علمی کشور را از جمله اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.
صورتگر افزود: از دیگر اهداف این همایش فراهم آوردن محیطی است تا با گرد آوردن استادان متخصص، دانش آموختگان مجرب و صاحبان صنعت در کنار یکدیگر دانشجویان را در شناخت هر چه بهتر هر یک از گرایش‌های مهندسی برق، ابعاد و زوایای مختلف آن، زمینه‌های تحقیقاتی موجود، دستاوردهای جدید علمی، وضعیت کنونی صنعت و نیازها و پتانسیل‌های آن و نیز تعامل مستقیم با صاحبان صنعت یاری کند.
رییس بخش کنترل سومین سمینار قدرت و کنترل دانشگاه صنعتی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر قطب علمی گرایش کنترل از رشته مهندسی برق محسوب می شود خاطرنشان کرد: هم اکنون در راستای برگزاری سمینار هفته کنترل دانشگاه صنعتی امیرکبیر تفاهم ها یی را با فعالان برق منطقه تهران انجام داده ایم و با فعالان صنایع نفت نیز در حال گفت و گو هستیم .
عضو هیات علمی دانشگاه برق و قدرت دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره مزایای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه در رشته برق وکنترل اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور در حال حاضر در تحریم به سر می برد ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه و با همکاری متخصصان دااخلی مشکلات احتمالی آینده را حل کرد.
به گفته صورتگر رشته برق-کنترل هم اکنون در رشته های اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم مدیریتی بسیار تاثیرگذار است و در بخش صنعت کشور برگزاری چنین همایش هایی می تواند معضلات صنعتی کشور را حل کند.
وی گفت: برای مثال رشته برق-کنترل در زمینه اقتصاد درمورد بازار، نرخ رایج در بازار و مسایل مدیریتی بسیار تاثیر گذار است چرا که با دید ریاضی و مدل سازی بسیاری از پدیده ها را مدل سازی می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره پروژه های انجام شده رشته های مهندسی در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون تیمی متشکل از دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران و دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مدلسازی بخشی از اقتصاد ایران پرداخته اند.
همایش هفته قدرت و کنترل به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از روز دوم آبان ماه سال جاری آغاز شده است و تا پنجم آبان ماه ادامه دارد.
۴ آبان ۱۳۸۹ ۱۴:۲۵
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۰۶۵