قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت
قیمت نفت در جریان معاملات امروز اندکی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۵۶ دلار و ۶۶ سنت معامله شد.
به گزارش اوپکس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز تحت تأثیر آمارهای اقتصادی قوی آلمان و ابهام در مورد مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران افزایش یافت، اما تقویت ارزش دلار موجب شد که رشد قیمت، یک روز پس از کاهش 6درصدی قیمت‌ها چندان زیاد نباشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با تقویت بورس‌های اروپایی به‌دلیل انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آلمان و بازپرداخت وامی که یونان از صندوق بین المللی پول گرفته بود، قیمت نفت برنت در معاملات امروز 9 سنت افزایش یافت.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، اظهارات مقامات ایرانی بود که گفتند تنها در صورتی توافق نهایی را امضا خواهند کرد که تمامی تحریم‌های هسته‌ای علیه این کشور در یک روز برداشته شود.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرنس فیچرز در شیکاگو گفت: «آمارهای مربوط به اقتصاد آلمان ابتدا موجب تقویت قیمت‌ها شد، زیرا این آمارهای مثبت حتی قبل از رشد اقتصادی مورد انتظار ناشی از سیاست تسهیل کمی بانک مرکزی این کشور به دست آمده است. همچنین هرگونه نشانه‌ای حاکی از اینکه توافق هسته‌ای ایران منعقد نخواهد شد نیز تأثیری افزایشی بر بازار نفت دارد».

اما تقویت ارزش دلار که ناشی از تقویت گمانه زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره بود، موجب تضعیف قیمت نفت شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه می، در معاملات امروز 9 سنت افزایش یافت و به 56 دلار و 66 سنت رسید. اما قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش 47سنتی به 50 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید.

گین مک‌گیلیان، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «تقویت ارزش دلار به تضعیف نسبی قیمت نفت کمک کرده و جهش قابل توجه حجم ذخایر نفت خام آمریکا نیز همچنان یک عامل (کاهشی) است».

۲۱ فروردین ۱۳۹۴ ۲۰:۱۸
تسنیم |
تعداد بازدید : ۶۱۰