خسروتاج: به قانون انتزاع نقد دارم

خسروتاج: به قانون انتزاع نقد دارم
خسروتاج با انتقاد از قانون انتزاع بیان کرد: ما قطعا نقدهای زیادی به قانون انتزاع داریم، ولی ما کاری نمی توانیم انجام دهیم زیرا یک قانونی از قبل تصویب شده و ما مجبوریم آن را اجرا کنیم.
خسروتاج با بیان اینکه ادغام وزارت بازرگانی و صنعت هم با یکدیگر جای سوال دارد به نسیم گفت: یک روز در این کشور تصمیم گرفتند دو وزارتخانه در یکدیگر ادغام شود، بدون اینکه شرایط لازم برای این کار فراهم شود و نمی توانیم هر وقت قانونی تصویب شد برای اصلاح آن اقدام کنیم.

وی در خصوص اینکه دود ناهماهنگی به وجود آمده بین وزارتخانه های صنعت و کشاورزی به دود مردم می رود و مردم برای امسال برای اولین بار شب عید پرتقال 11 هزار تومانی و مرغ 9 هزار تومانی خریدند خاطرنشان کرد: ما چه کاری می توانستیم انجام دهیم، تنظیم بازار این اقلامی که نام بردید در حوزه اختیارات ما نبود.

نمایندگان مجلس در خصوص قانون انتزاع پاسخگو باشند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید در خصوص قانونی که تصویب کرده اند پاسخ دهند، یادآور شد: نمایندگان مجلس باید بگویند در خصوص انتزاع، چرا جوانب را در نظر نگرفتند و مشکلات امروز در حوزه تنظیم بازار را پیش بینی نکردند.

خسروتاج با اشاره به عملکرد ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و قبل از آن در زمینه تنظیم بازار کالاهای اساسی و کشاورزی فعالیت می کرده است و البته بعضی اوقات در بخش های دیگر مانند لوازم التحریر، مصالح ساختمانی، در بخش سیمان، فولاد و مواد پتروشیمی هم اعمال نظر می کرد.

وی افزود: با این حال بعد از انقلاب سهم تنظیم بازار محصولات کشاورزی مانند برنج، شکر، مرغ، روغن و تخم مرغ در این ستاد بسیار بالاتر از دیگر اقلام بوده است، زیرا این کالاها جز سبد کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بوده است و همواره دولت ها روی این اقلام حساسیت داشتند تا به موقع تامین شوند و افزایش قیمت زیادی نداشته باشند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت گفت: بعد از اعلام قانون انتزاع همه این وظایف به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است، بنابراین ما جز تبعیت از قانون انتزاع کاری نمی توانیم انجام دهیم.

۲۱ فروردین ۱۳۹۴ ۲۱:۳۸
تعداد بازدید : ۵۸۱