تداوم تاثیر قیمت نفت بر تولید نفت شیل آمریکا

تداوم تاثیر قیمت نفت بر تولید نفت شیل آمریکا
آمارها از تسریع کاهش سکوهای حفاری نفت شیل آمریکا در هفته گذشته حکایت دارد و نشان می‌دهد کندی اخیر روند کاهش سکوها موقتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاهش قیمت نفت باعث شده که نیمی از سکوهای حفاری در آمریکا از ماه نوامبر تاکنون تعطیل شوند.

اطلاعات شرکت خدمات نفتی بیکر‌هیوز نشان می‌دهد: شمارش سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته با 42 مورد کاهش به 760 سکو رسید که بیشترین کاهش در یک ماه پس از کاهش 11 و 12 سکو در دو هفته گذشته است.

این درحالی است که تعداد سکوهای گاز طبیعی در آمریکا با سه مورد افزایش به 225 سکو رسیده است.

کند شدن روند کاهش تعداد سکوها در ماه مارس باعث شد برخی تحلیلگران تصور کنند که شرکت‌های حفاری نفتی در حال حاضر به کاهش شدید تعداد سکوها پایان داده‌اند به ‌طوری که قیمت نفت آمریکا در حدود 50 دلار در هر بشکه تثبیت شد.

اما پس از آمار روز جمعه قیمت‌ها دو درصد در همان روز و پنج درصد در طول یک هفته افزایش یافت و به بالای 51 دلار در هر بشکه رسید که بخشی از آن به دلیل علایم در راه بودن کاهش بیشتر است.

جان کیلداف تحلیلگر نفتی در نیویورک گفت: این‌ علایم نشان می‌دهد صنعت نفت همچنان پیش می‌رود.

وی افزود: احیای قیمت آن قدر نیست که کمک‌کننده باشد و مشاغل زیادی در صنعت نفت از بین رفته است و تعجب‌آور نیست که شاهد کاهش بیشتر تعداد سکوهای حفاری باشیم.

براساس آمار شرکت بیکرهیوز، با احتساب سکوهای کاهش یافته در این هفته، شمارش سکوهای نفتی به پایین‌ترین سطح 18 ماه گذشته رسید.

شرکت‌های انرژی‌ آمریکایی هزینه و مشاغل خود را کاهش داده و تعداد چاه‌ها را طی چند ماه گذشته کم کرده‌اند، زیرا قیمت نفت خام از تابستان تاکنون به دلیل عرضه زیاد و تقاضای جهانی ضعیف 50 درصد کاهش یافته است.

به‌رغم کاهش 53 درصدی در تعداد سکوها نسبت به رقم بی‌سابقه 1609 سکو در ماه اکتبر، تولید نفت آمریکا در بالاترین سطح 40 سال گذشته باقی ‌مانده و طی چند ماه گذشته تنها یک هفته کاهش داشته است.

تعداد سکوهای حفاری نفتی در کانادا نیز بدون تغییر 20 مورد باقی ماند که پایین ترین سطح از سال 2009 تاکنون برآورد می‌شود.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۵۰۵