مذاکره برای عرضه نفت کوره در بورس انرژی تا پایان فروردین ماه

مذاکره برای عرضه نفت کوره در بورس انرژی تا پایان فروردین ماه
معاون سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت ایران از مراحل نهایی مذاکره برای عرضه نفت کوره در بورس انرژی خبرداد.

علی کاردر در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به فضای مثبت به وجود آمده پس از تفاهم هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥، گفت: این فضای مثبت وجود دارد، اما بعید است که با سرعت اتفاقهای تازه رخ دهد و به نظر می رسد اثر این تغییرها سال آینده آشکار شود.

مذاکره برای عرضه نفت کوره در بورس انرژی

معاون سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت ایران همچنین با اشاره به گفتگوهایی که با مدیر اموربین الملل شرکت ملی نفت ایران و سازمان بورس در باره بورس انرژی و برنامه ریزی صورت گرفته در باره محصولات قابل عرضه در آن، گفت: قرار است نفت کوره را در بورس انرژی عرضه کنیم و در مرحله مذاکره و امیدواریم تا پایان فروردین ماه این موضوع را با بورس نهایی کنیم.

کاردر تاکید کرد که هم اکنون اوراق سلف موازی استاندارد که بر پایه نفت کوره است، در بورس عرضه می شود و به زودی نفت کوره هم به آن افزوده می شود.

انتظار برای نظر شورای پول و اعتبار به منظور عرضه اوراق مشارکت

وی همچنین در باره عرضه اوراق مشارکت طرحهای صنعت نفت نیز، گفت: قانون مجوز انتشار اوراق مشارکت را در نظر گرفته است، اما تاکنون فضای جذب اوراق مشارکت وجود ندارد.

وی با بیان این که باید در باره عرضه اوراق مشارکت در شرایط کنونی نظر شورای پول و اعتبار را داشته باشیم، افزود: اگر شورای پول و اعتبار نرخهای مناسبی را ارئه کند این اوراق عرضه می شود.

به گزارش شانا، سید علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی اواخر پارسال از موافقت با پذیرش کلیات عرضه اوراق سلف نفت کوره در بورس انرژی در هیئت پذیرش این بورس خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود که منتظر نهایی شدن این موضوع در سازمان بورس هستند.

مهمترین‌ هدف از عرضه قراردادهای سلف موازی تامین مالی طرحها با شیوه‌های تازه است که بار مالی سنگینی برای دولت نداشته باشند.

با توجه به هدفگذاری دولت برای خروج غیر تورمی از رکود و همچنین تقویت بخش تولید با محوریت پروژه‌های بزرگ و با اولویت پروژه‌های نفتی و گازی، این قبیل عرضه‌ها را می‌توان در مسیر تامین مالی بنگاه‌هایی دانست که دولت قصد سرمایه گذاری در آنها را ندارد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۱۲
تعداد بازدید : ۵۵۱