مصرف بیش از ٨ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه تهران

مصرف بیش از ٨ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در منطقه تهران
مصرف انواع فرآورده نفتی منطقه تهران در سالی که گذشت به بیش از هشت میلیارد لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در ١٢ ماه پارسال،هشت میلیارد و ٢٦٣ میلیون و ٥١٧ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این منطقه مصرف شده است.

مرتضی عابدینی بنزین مصرفی سال گذشته منطقه تهران را پنج میلیارد و ٥٥ میلیون و ٧١٠ هزار لیتر اعلام کرد و گفت: مصرف این فرآورده نسبت به سال ٩٢، دو درصد افزایش یافته است.

وی، همچنین با اشاره به کاهش ٥٢ درصدی مصرف نفت سفید این منطقه نسبت به پارسال، گفت: مصرف این فرآورده نفتی در ٣٦٥ روز پارسال به ٣٤ میلیون و ٨٢٨ هزار لیتر رسیده است.

عابدینی دلیل کاهش مصرف نفت سفید را اجرای طرح "راستی آزمایی" در این منطقه اعلام و اظهار کرد: در این طرح افرادی که دارای پرونده برای دریافت نفت سفید بودند با بازبینی مدارک شناسایی مجدد شدند.

وی ادامه داد: به این ترتیب، سهمیه شماری از خانوارهایی که پس از گازرسانی دیگر نیازی به دریافت نفت سفید نداشتند، از فهرست سهمیه بندی حذف شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران از مصرف دو میلیارد و ٩٦١ میلیون و ٤١٢ هزار لیتر نفت گاز در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: مصرف این فرآورده نفتی نسبت به سال ٩٢، با کاهش١٧ درصدی همراه بوده است.

به گفته عابدینی، پارسال ٢١١ میلیون و ٥٦٧ هزار لیتر نفت کوره در منطقه تهران مصرف شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن  ٤٩ درصد کاهش داشته است.

وی دلیل کاهش مصرف نفت کوره را، استفاده صنایع از گاز طبیعی و حذف این سوخت( نفت کوره) از کوره های آجرپزی خواند.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۴۹۷