وزیر نیرو عازم کره جنوبی می شود

وزیر نیرو عازم کره جنوبی می شود
وزیر نیرو شنبه شب برای حضور در هفتمین مجمع جهانی آب عازم کره جنوبی می شود.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، مجمع جهانی آب به عنوان بزرگ ترین رویداد بین المللی سال در بخش آب از تاریخ 23 تا 28 فروردین ماه جاری در دو شهر دگو و جئونگ بوگ کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد.

این مجمع با مشارکت دولت ها، بخش خصوصی، جوامع علمی و صنایع توسط شورای جهانی آب و با هدف فراهم کردن بستری برای تسهیل گفتمان در حوزه چالش های بین المللی بخش آب پایه گذاری شده است و از سال 1375 به صورت هر سه سال یک بار انجام می شود.

در ادامه برگزاری این نشست ها، هفتمین مجمع جهانی آب با رویکرد جلب مشارکت جوامع مدنی، موسسان و کارشناسان از نقاط مختلف جهان، برای ارایه راهکارهای مطمئن برگزار خواهد شد.

در پایان هفتمین مجمع جهانی آب همچون گذشته یک بیانیه درباره سیاست های جهانی و منطقه ای آب صادر می شود که دارای ابعاد سیاسی و حقوقی بوده و شامل آخرین نکته های مورد تفاهم جامعه بین الملل در این زمینه خواهد بود.

شعار 'آب برای فردای ما' برای هفتمین مجمع جهانی آب انتخاب شده که این شعار نشان دهنده عزم راسخ جامعه جهانی برای پیشرفت با استفاده از اقدام های منسجم برای مقابله با چالش های بخش آب است.

هدف از برگزاری اجلاس جهانی آب ارتقای سطح آگاهی های عمومی، ایجاد عزم سیاسی و بستر مناسب برای پیاده سازی راهکارهای مقابله با مسایل بحرانی بخش آب در سطوح مختلف ازجمله بالاترین سطح تصمیم گیری است تا حفاظت، گسترش، برنامه ریزی، مدیریت و مصرف آب در تمام ابعاد را برای همه جانداران کره زمین با تضمین پایداری محیط زیست فراهم آورد.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به سرپرستی حمید چیت چیان وزیر نیرو و شماری از مدیران ارشد آب کشور همچون رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بهرام طاهری مشاور وزیر نیرو در امور محیط زیست، ایمنی و بهداشت، مرتضی افتخاری رییس مرکز تحقیقات آب، سیدعلی چاوشیان رییس مرکز منطقه ای آب شهری (تحت پوشش یونسکو)،حسین غفوری سرپرست مرکز بین المللی قنات و سازه های آبی و یک گروه کارشناسی در این مجمع حضور خواهند داشت.

در این سفر وزیر نیرو با سوه شئونگ ها وزیر اراضی، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۵۵۰