٧٥ میلیارد ریال صرفه جویی با ساخت قطعه در پالایشگاه نفت اصفهان

٧٥ میلیارد ریال صرفه جویی با ساخت قطعه در پالایشگاه نفت اصفهان
بومی سازی قطعات مورد نیاز پالایشگاه نفت اصفهان در سال گذشته،معادل بیش از ٧٥ میلیارد ریال صرفه جویی ارزی ایجاد کرده است.

رئیس تدارکات و خدمات کالای شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان این که در سال گذشته تعداد ١٣٤ هزار و ٣٦٥ قطعه در این شرکت ساخته شده است، گفت: این میزان بیش از ٧٥ میلیارد و ٢٢٤ میلیون ریال سود و صرفه اقتصادی به همراه داشته است.

مسعود متولی با اشاره به این که در سال ٩٣ کل هزینه انجام شده برای ساخت قطعات ٣٢ میلیارد و ٧٠٥ میلیون ریال بوده است،افزود: در صورت تهیه این قطعات از خارج کشور، می بایست ١٠٧ میلیارد و ٩٢٩ میلیون ریال پرداخت می شد؛ اما با همت کارشناسان و متخصصان داخلی در ساخت اقلام مورد نیاز پالایشگاه نفت اصفهان، موجب صرفه جویی ارزی ٧٠ درصدی شد.

وی با اشاره به وجود محدودیتهای تحریم در کشور در سال گذشته، تصریح کرد: محوریت قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص " اقتصاد مقاومتی" تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد و ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز شرکت با شتاب بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

متولی تلاش متخصصان داخلی کشور را نتیجه بخش خواند و گفت: تامین قطعات و تجهیزاتی مانند کولرهای هوایی، مبدلهای حرارتی،برجها و ظروف تحت فشار، همچنین لوازم کوره ها، قطعات ماشینهای دوار،شیرها، اتصالات،لوله ها و تیوبها، اقلام  مهمی هستند که از خارج خریداری می شد.

وی با بیان این که واحد تحقیق و ساخت در این شرکت از سال ١٣٨٠ شروع به کار کرده است تصریح کرد: با فعالیتهای این واحد تا کنون شاهد حدود ٣٤٠,٨میلیارد ریال صرفه جویی ارزی بوده ایم.

مسئول تحقیق و ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با اشاره به این که نحوه عملکرد واحد تحقیق و ساخت با تکیه بر قطعات اصلی پالایشگاه از طریق مهندسی معکوس و با توجه به خواص مکانیکی و شیمیایی آنها انجام می شود،اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیتها و توانمندیهای خوب صنعتی در استان اصفهان؛ اولویت نخست انتخاب با صنعتگران اصفهان است.

به گفته وی حدود ٩٠ درصد از اقدامات برون سپاری شده در شهر اصفهان و از طریق شهرکهای صنعتی انجام شده است و بقیه فعالیتها نیز بنا به ضرورت به خارج از استان ارجاع می شود.

سعید احترامیان نیز با بیان اینکه در حال حاضر با حدود ١٠٠ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، اظهار داشت : تا کنون با این روش کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه های خارجی قابل رقابت و معتبرتر از آنها هستند.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۱۶:۲۰
تعداد بازدید : ۵۹۸