تعویض بخشی از خط لوله نفت کوره آبادان - ماهشهر منطقه خوزستان

تعویض بخشی از خط لوله نفت کوره آبادان - ماهشهر منطقه خوزستان
٣٦ متر از خط لوله نفت کوره آبادان - ماهشهر با هدف ایمن سازی مسیر انتقال این فرآورده نفتی تعویض شد.

به گزارش شانا رئیس ناحیه فنی آبادان خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان، گفت: با توجه به خوردگی خط لوله ٢٦ اینچ در غلاف زیر جاده رفت و برگشتی آبادان - ماهشهر، تعویض  ٣٦ متر از این خط لوله در کیلومتر ٧٩ در دستور کار قرار گرفت.

آیت برسم، گفت: در این عملیات با تعویض غلاف قدیمی و عبور ٣٦متر لوله جدید از غلاف جدید، همچنین عملیات اتصال و جوشکاری،این بخش از خط لوله تعویض و نوسازی شد.

وی افزود :به منظور افزایش ضریب ایمنی و تغییر جهت لوله به مسیر جدید،پیش از انجام این عملیات ٢٠٠ متر طولی و ٧ متر عرضی به عمق چهار متر در دو طرف جاده حفاری شده است.

رئیس ناحیه فنی آبادان با اشاره به این که در جهت انجام این اقدامها شیرهای دو طرف مسیر در کیلومتر ٧٢ و ٩١ تعمیر شده اند اضافه کرد : به منظور جلوگیری از هد رفت مواد نفتی با استفاده از روش وکیوم (مکش) مواد موجود در خط مذکور در بندر صادراتی ماهشهر تخلیه شد.

برسم،جوشکاری هات تپ ٢ اینچ و انتقال ٢٠ هزار لیتر نفت کوره بوسیله سه دستگاه تانکر به مخازن بندر صادراتی ماهشهر را از دیگر اقدامات انجام شده برای که جهت تخلیه کامل این خط لوله انتقال نفت کوره برشمرد.

وی با اعلام زمانبری ٣٣ ساعته عملیات تعویض خط لوله یاد شده، اظهار کرد : با تعویض نقطه مذکور، یکی دیگر از نقاط چالش برانگیز خط این انتقال به نقطه ای ایمن و مطلوب برای انتقال نفت کوره تبدیل شد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۱۶:۲۲
تعداد بازدید : ۷۲۷