سفید بختی محصول سیاه، پس از بیانیه لوزان

سفید بختی محصول سیاه، پس از بیانیه لوزان
حجم معاملات قیر صادراتی در بورس کالای ایران و در هفته جاری نسبت به هفته گذشته افزایش را نشان می دهد.
سامان منتظری، کارشناس بازار قیر و فرآورده های نفتی گفت: حجم معاملات قیر صادراتی پس از توافقات هسته ای و چراغ سبز کشورهای دیگر برای رفع تحریم ها افزایش یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان می کند: به نظر می رسد امیدواری هایی که برای حل مشکلات صادرکنندگان پس از بیانیه لوزان به وجود آمده، باعث شده تا معاملات قیر صادراتی با رونق بیشتری روبه رو شود و احتمال می رود در هفته های آتی نیز شاهد افزایش بیشتر حجم مبادلات در تالار فرآورده های نفتی باشیم.

به گفته این کارشناس حجم معاملات هفته جاری تالار فرآورده های نفتی در تاریخ نوزدهم فروردین شامل گرید 6070 بود و قطعا اگر گرید 85100 نیز عرضه می شد، حجم مبادلات افزایش چشمگیری را نشان می داد. البته در این روز بیش از 30 هزارتن قیر صادراتی توسط معامله گران خریداری شد.

منتظری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود عرضه بعدی قیر صادراتی در بورس کالای ایران با رونق بیشتری نسبت به هفته جاری روبه رو شود، گفت: حجم معاملات قیر صادراتی در هفته جاری بیش از 90 هزارتن بود و این موضوع نشان می دهد که بازار قیر صادراتی با رونق بیشتری نسبت به سال گذشته روبه رو شده است. به گفته منتظری در هفته گذشته تالار فرآورده های نفتی شاهد معامله 5 هزار تن قیر صادراتی بود.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۲۱:۰۵
تسنیم |
تعداد بازدید : ۵۴۴