ایران و چین برای حل مشکلات پروژه‌های نفتی مشترک به تفاهم رسیدند

ایران و چین برای حل مشکلات پروژه‌های نفتی مشترک به تفاهم رسیدند
وزیر نفت بر ارتباط بلندمدت ایران در بخش انرژی با چین تأکید کرد و گفت: مشکلات موجود هم با صبر، حوصله و درایت قابل حل است.
بیژن نامدار زنگنه سفر دو روزه خود به چین و دیدار با مقامات حوزه انرژی این کشور را سودمند ارزیابی کرد و گفت: در ملاقات های صورت گرفته، مجموع نظرات خود را با تاکید بر این نکته که ایران علاقمند به تداوم و توسعه همکاری با طرف چینی است، به آنها اعلام کردیم.

وی گفت: به آنان یادآور شدیم که جمهوری اسلامی ایران همانند قبل و حتی بیشتر از گذشته دوستدار تداوم همکاری در همه زمینه‌های بخش انرژی اعم از پایین دستی و بالا دستی است.

زنگنه با بیان اینکه تداوم همکاری در بخش تجارت نفت و میعانات گازی از دیگر نکات مطرح شده به طرف های چینی بود که با استقبال آنان همراه شد گفت: در دیدارهای صورت گرفته با مسوولان ارشد انرژی چین، همچنین وجود برخی مشکلات در بعضی از پروژه ها به آنان خاطرنشان شد که پس از بررسی و تبادل نظر، تفاهمات اصولی و خوبی نیز حاصل شده است.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه کار درازمدت با چین برای انرژی ایران ضروری بوده و مشکلات موجود هم با صبر، حوصله و درایت قابل حل است گفت: رابطه ایران با چین، یک رابطه رو به توسعه در همه زمینه ها است و نیت دو کشور نیز تداوم و ارتقای این همکاریها در عالی ترین سطوح است.

زنگنه در این سفر با "جو جینگ پینگ"؛ رئیس شرکت ملی نفت و گاز چین (سی.ان.پی.سی)، "نورلی بکری"؛ رئیس سازمان انرژی چین و عالی ترین مقام این کشور در حوزه انرژی و "فو" رئیس شرکت "سینوپک" بزرگترین شرکت پالایش نفت چین دیدار کرد.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ۲۱:۰۸
تسنیم |
تعداد بازدید : ۴۵۹