ثبت مصرف یک میلیارد لیتر فرآورده نفتی در گلستان

ثبت مصرف یک میلیارد لیتر فرآورده نفتی در گلستان
مصرف انواع فرآورده نفتی سال گذشته منطقه گلستان به بیش از یک میلیارد لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گستان به خبرنگار شانا، گفت: در سال ٩٣، یک میلیارد و ٥٢ میلیون و ٥٣٢ هزار لیتر فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در این منطقه مصرف شده است.

امیر بنی کریمی تصریح کرد: مصرف بنزین منطقه گلستان در بازه زمانی یاد شده، ٣٩٤ میلیون و ٢٠٥ هزار لیتر بود که این مقدار از کاهش سه درصدی مصرف این فرآورده نفتی نسبت به سال قبل از آن حکایت دارد.

وی از مصرف ٧٠ میلیون و ٧٥٨ هزار لیتر نفت سفید در سال ٩٣ خبر داد و گفت: نفت سفید مصرفی این منطقه در قیاس با سال ٩٢، بیش از ١٢ درصد کاهش داشته است.

بنی کریمی با اشاره به کاهش هشت درصدی مصرف نفت گاز این منطقه افزود: در سالی که گذشت، ٥٧٨ میلیون و ٦٠٧ هزار لیتر از این فرآورده در منطقه گلستان مصرف شد که از این مقدار، ٤١٦ میلیون و ٥٨٦ هزار لیتر آن به نفت گاز غیر نیروگاهی و ١٦٢ میلیون و ٢١ هزار لیتر نیز به نفت گاز نیروگاهی اختصاص داشته است.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گستان مصرف نفت کوره پارسال این منطقه با بیش از ٧٣ درصد کاهش نسبت به سال ٩٢، به هشت میلیون و ٩٦٢ هزار لیتر رسیده است.

وی درباره مصرف گاز مایع (ال پی جی) این منطقه نیز یاد آور شد: مصرف این فرآورده نفتی در ٣٦٥ روز پارسال به ٩٦ میلیون و ٨١٩ هزار لیتر رسید که نسبت به سال پیش از آن، ١٧ درصد کاهش داشت.

بنی کریمی میزان مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) این منطقه را در سال ٩٣، ٢٠٦ میلیون و ٩٨٤ هزار و ٣٥٠ متر مکعب اعلام و اظهار کرد: مصرف این سوخت پاک در منطقه گلستان در قیاس با سال ٩٢، بیش از دو درصد افزایش یافته است.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۳۸
تعداد بازدید : ۵۸۷