ساماندهی آب‌های مرزی تا 5 سال آینده

ساماندهی آب‌های مرزی تا 5 سال آینده
مدیر کل بودجه وزارت جهاد کشاورزی از ساماندهی آب‌های مرزی کشور با همکاری وزارت نیرو تا پنج سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون 265 میلیارد تومان از اعتبار دو میلیارد دلاری این طرح تخصیص یافته و اجرای آن شروع شده است.

حسن قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طرح ساماندهی آب‌های مرزی با همکاری وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته و مراحل اجرایی آن آغاز شده است؛ به گونه ای که وزارت نیرو موظف به راه اندازی شبکه‌های اصلی آبیاری برای هدایت و کنترل آب‌های مرزی بوده و وزارت کشاورزی پس از آن شبکه های فرعی آن را راه اندازی می‌کند.

وی افزود: اعتبار این طرح حدود دو میلیارد دلار بوده که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا می کند و تاکنون 265 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیر کل بودجه وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که مراحل اجرایی این طرح با اختصاص بخشی از اعتبار آن آغاز شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی می تواند تا حدود سه سال و شاید کمتر از آن شبکه‌های فرعی برای ساماندهی آب‌های مرزی را راه اندازی کند اما از آنجا که پیش از آن وزارت نیرو باید شبکه های اصلی آن را راه اندازی کند به نظر می رسد اجرای این طرح حدود پنج سال زمان نیاز داشته باشد.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶
تعداد بازدید : ۵۶۶