نیروگاه های گازی به کمک تامین آب بوشهری ها می آید

نیروگاه های گازی به کمک تامین آب بوشهری ها می آید
استاندار بوشهر گفت: یکی از شیوه های نوین تولید آب آشامیدنی بهره گیری از نیروگاه های گازی است که این مهم با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری شامگاه شنبه در نشستی با مسوولان آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: استحصال بخار یکی از اولویت های استان بوشهر در تولید آب آشامیدنی است و این امر در حفاظت از محیط زیست نیز تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح های نوین تولید آب از نیروگاه های گازی، بخار حاصل از نیروگاه ها استحصال و درچرخه تولید آب آشامیدنی قرار می گیرد .

سالاری اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با مشارکت وزارت نفت و بخش خصوصی آمادگی خود را برای استفاده از بخار نیروگاه گازی در تولید آب آشامیدنی در این استان اعلام کرده اند.

استاندار بوشهر گفت: بهره جستن از روش های نوین و فناوری های پیشرفته در تولید آب آشامیدنی از روش هایی است که برای گذر از بحران کم آبی با جدیت دنبال می شود. 

وی افزود: کاهش بارندگی و میزان آب سفره های زیرزمینی تامین آب این استان را با مشکل رو به رو کرده که برای کاهش مشکلات فرارو اتخاذ راهکارهای مناسب در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بیش از 90درصد آب شرب استان بوشهر از طریق استان های همجوار تامین می شود و استمرار خشکسالی بر مشکلات تامین و تولید آب آشامیدنی این استان افزوده است.

استاندار بوشهر اظهار داشت: یکی از روش های تامین آب آشامیدنی استفاده از آب دریا است که باید در این راستا نیز تلاش کرد.
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۱۵
تعداد بازدید : ۵۴۸