زنگنه از اکتشافات جدید نفت و گاز رونمایی می‌کند؟

زنگنه از اکتشافات جدید نفت و گاز رونمایی می‌کند؟
همزمان با برگزاری نشست خبری وزیر نفت در هفته جاری احتمال رونمایی از اکتشافات جدید نفت و گاز ایران در دو سال اخیر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با گذشت حدود 20 ماه از آغاز فعالیت دولت حسن روحانی و حضور مجدد بیژن زنگنه در وزارت نفت قرار است در سه شنبه آتی اولین نشست خبری وی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شود.

این گزارش حاکی است سابقه نشان داده است همواره یکی از موضوعات بسیار مهمی که در اینگونه نشست های خبری مطرح می شود اعلام خبر اکتشاف میادین نفتی و گازی جدید است؛ حال که پس از 20 ماه وزیر نفت اقدام به برگزاری نشست خبری کرده به نظر می رسد این نشست خبری نیز از این قائده مستثنی نباشد زیرا تاکنون در دولت یازدهم هیچ خبر رسمی از اکتشاف میادین نفتی و گازی جدید توسط وزیر نفت که منبع رسمی اعلام اینگونه اخبار مهم است منتشر نشده است. این در حالی است که طی یکی دو سال اخیر اخبار جسته گریخته‌ای از اکتشاف میادین جدید نفت و گاز منتشر اما تائید رسمی نشده است.

براساس آمار رسمی منتشر شده توسط مسئولان ارشد وزارت نفت مجموع ذخایر استحصال شدنی نفت خام و میعانات گازی ایران بیش از 154٫8 میلیارد بشکه برآورد می‌شود که این میزان 10 درصد از میزان نفت موجود در جهان است، همچنین این آمار حاکی از آن است ایران دارای 33.8 تریلیون متر مکعب گاز و پس از آن روسیه با 31.3 تریلیون متر مکعب، قطر، ترکمنستان (17.5 تریلیون متر مکعب) و ایالات متحده آمریکا (9.3 ترلیون متر مکعب) در ردیف دیگر کشورهای بزرگ دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان قرار گرفته اند.

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۵۲۵