تسریع در ساخت سکوهای دریایی اولویت فازهای توسعه ای پارس جنوبی است

تسریع در ساخت سکوهای دریایی اولویت فازهای توسعه ای پارس جنوبی است
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: امسال یکی از اولویت های کاری این شرکت تسریع در ساخت سکوهای دریایی فازهای پارس جنوبی است.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس علی اکبر شعبانپور افزود: در این ارتباط تاکنون نشست های متعدد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت صدرا در شرکت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره سکوی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ و دو سکوی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: اکنون منتظر نتیجه اقدام های انجام شده از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درباره تصمیم های گرفته شده در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت هستیم.

شعبانپور، درباره آخرین وضع توسعه فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی بیان کرد: وضعیت این فازها اکنون در بخش ساخت پالایشگاه خشکی از نظر پیشرفت کاری تا حدودی مناسب است اما مشکل اصلی آنها عقب ماندگی در ساخت تاسیسات در بخش دریاست.

وی با اشاره به ساخت هشت سکوی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ و دو سکوی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا گفت: در صورت تسریع در روند ساخت سکوهای فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی از سال آینده از هر یک از فازها یک سکو وارد مدار تولید می شود.

براساس برنامه ریزی ها با به تولید رسیدن فازهای اولویت دوم میدان گازی پارس جنوبی درسه سال آینده، تولید گاز ایران از این میدان مشترک به بیش از ٨٠٠ میلیون متر مکعب در روز می رسد.

وزارت نفت ایران پارسال همه تلاش خود را برای برداشت بیشتر حداقل ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز از این میدان به کار گرفت تا بتواند برنامه ریزی های مدون خود را درباره تامین سوخت زمستانی و نیز صرفه جویی سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع پر مصرف جامع عمل بپوشاند.

پیش بینی می شود با بهره برداری از پنج فاز تازه این میزان از ١٠٠ میلیارد متر مکعب فراتر رود، طبق قراردادهای بسته شده با شرکتهای ایرانی و خارجی در پارس جنوبی باید ٤٣ میلیارد دلار منابع مالی برای توسعه این میدان مشترک هزینه شود که تاکنون در مجموع برای توسعه فازهای گازی این میدان مشترک حدود ٣٤ میلیارد دلار پرداخت شده است.

طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست. 
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵
تعداد بازدید : ۵۹۹