بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت افزایش یافت
بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) قدری افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در بازار‌های جهانی در معاملات امروز(دوشنبه) پس از اینکه فعالان بازار به دلیل کاهش حفاریهای نفتی در آمریکا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر افزایش قیمت‌ها را بیشتر کردند، افزایش یافت، ‌اما تحلیلگران در عین حال هشدار دادند که پایه و اساس عرضه و تقاضا در بازار همچنان ضعیف است.

نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با 13 سنت افزایش 58 دلار در هر بشکه معامله شد در حالی که بهای نفت سبک آمریکا نیز با 13 سنت افزایش به 51 دلار و 77 سنت در هر بشکه رسید.

آمار خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که بسیاری از فعالان بازار معتقدند که قیمت نفت رو به افزایش خواهد بود.

این در حالی است که بسیاری از فعالان برآورد می‌کنند قیمت‌ها احتمالا بیش از این کاهش نخواهد یافت، اما یک افزایش شدید در قیمت‌ها نیز بعید به نظر می‌رسد.

بانک ای ان زد در یادداشتی اعلام کرد: اگرچه نشانه‌هایی مبنی بر بهبود تقاضا وجود دارد و تعداد سکوهای حفاری در آمریکا به پایین‌ترین سطح از سال 2010 تاکنون رسیده، مازاد عرضه کنونی در بازار ناشی از افزایش ذخایر آمریکا و افزایش تولید عربستان به بالاترین سطح، احتمالا هرگونه افزایش احتمالی قیمت را محدود می‌کند.

دیگر تحلیلگران مواضع محتاطانه‌تری داشته و هشدار می‌دهند: اساس عرضه و تقاضا در بازار رو به وخامت است.

موسسه مورگان استنلی اعلام کرد: عرضه و تقاضای جهانی نفت از آغاز سال تاکنون نسبتا خوب بوده اما ما اکنون علایمی مبنی بر تضعیف بازار‌های فیزیکی مشاهده می‌کنیم.

بانک مورگان استنلی افزود: تولید کشور‌های صادر‌کننده‌ای نظیر لیبی، عربستان و روسیه و همچنین کاهش تقاضا برای نفت کشور‌های غرب آفریقا همچنین نشان ‌دهنده پایه ضعیف عرضه و تقاضا در بازار است.

مورگان استنلی با اشاره به نصف شدن قیمت نفت از ژوئن سال گذشته تاکنون افزود: تمام این عوامل نشان‌دهنده اصلاح قیمت نفت در تابستان سال گذشته است.

این بانک در یادداشت جداگانه‌ای افزود: هزینه‌های تولید نفت آمریکا رو به کاهش است .

موسسه بارکلی در انگلیس اعلام کرد انتظار میرود مازاد عرضه در بازار نفت در سه ماهه دوم امسال افزایش پیدا کند و متوسط قیمت نفت برنت 47 دلار و متوسط قیمت نفت آمریکا 39 دلار در هر بشکه خواهد بود.

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۵۷۱